×

مخالف ۱۰۰ درصدی شاخص سازی هستیم

  • کد نوشته: 3483
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرنظارت بر بورس های سازمان بورس با اعلام علت رشد قیمت سهام “فارس” ، در مورد رشد امروز شاخص گفت: رئیس سازمان، من و دیگر مدیران از رویداد امروز و رفتار ناشیانه برخی انتقاد داریم و ۱۰۰ درصد مخالف شاخص سازی هستیم.

    مخالف ۱۰۰ درصدی شاخص سازی هستیم
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” به نقل از بورس پرس، محسن خدابخش ، درباره وضعیت روزهای اخیر بازار و شاخص بورس به ویژه  امروز که در برابر کاهش قیمت سهام اکثر شرکت ها ، شاخص با معاملات هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مثبت شده و با انتقادات زیادی همراه شده اظهار داشت: اتفاقا” به شخصه از چنین وضعیتی شکایت دارم و منتقدتر از همه هستم.


    وی ادامه داد: در مورد معاملات امروز “فارس” دو نکته مهم وجود دارد. اول اینکه بر خلاف نظر برخی فعالان ، معامله بلوکی بر سهام این شرکت انجام نشده و برخی حقوقی‌ها اقدام به خرید سهام از سرمایه گذاران خرد کرده اند. این در حالی است که معاملات بلوکی تعریف و شرایط خاص خود را دارد و برای این شرکت رخ نداده است. به طوری که عمده معاملات ۳.۵ میلیون سهمی مربوط به سهامداران خرد بود.


    این مقام مسئول افزود: نکته دوم مربوط به علت رشد قیمت سهام “فارس” در روز منفی بازار است که از قرار معلوم ناشی از اعلام مواردی توسط مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر وجود اخباری در مجمع سالانه هفته بعد است که از نظر سازمان درست نیست و مدیرانی که می خواهند به طور حرفه ایی در بازار فعالیت داشته باشند نباید چنین اقدام ناشیانه ایی انجام دهند. 


    خدابخش با بیان اینکه سازمان بورس نمی تواند مانع از معاملات خرد سهام شرکت ها شود ، تاکید کرد: سازمان بورس، شخص رئیس سازمان ، من و دیگر مدیران بازار سرمایه از رویداد امروز بازار انتقاد داریم و ۱۰۰ درصد مخالف شاخص سازی با یک شرکت در برابر کاهش قیمت سهام دیگر شرکت ها هستیم . 


    وی با رد درخواست سازمان بورس برای انجام معاملات بلوکی و خرید و فروش سهام برخی شرکت ها با هدف رشد شاخص ادامه داد: از نظر حرفه ایی ، هیچ فردی نمی پذیرد که در بازار منفی ، شاخص مثبت باشد و سازمان بورس به هیچ وجه خواهان چنین رویه ای نیست و در این رابطه به مدیران بورس نکاتی را اعلام کرده تا پیگیری های لازم از “فارس” به عمل آید.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *