×

دیجی‌کالا در مراحل پذیرش برای عرضه در بورس/ زمان عرضه اولیه مشخص نیست

  • کد نوشته: 194414
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • رییس هیات‌مدیره دیجی‌کالا، از انجام مراحل پذیرش این شرکت استارتاپی برای عرضه در بورس خبر داد و گفت: گرچه قوانین و مقررات بازار سرمایه چندان متناسب با ذات شرکت‌های استارتاپی نیست، اما تاکنون مانع جدی در مراحل پذیرش دیجی‌کالا نداشته‌ایم.

    دیجی‌کالا در مراحل پذیرش برای عرضه در بورس/ زمان عرضه اولیه مشخص نیست
  • سعید محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار بااقتصاد، افزود: پروسه پذیرش هنوز کامل طی نشده است و به همین دلیل نمی‎‌توان اظهار نظر قطعی برای زمان عرضه اولیه سهام دیجی‌کالا را اعلام کرد.


    رییس هیات‌مدیره دیجی‌کالا با اشاره به شرایط کنونی بازار، تصریح کرد: ممکن است با بازار پرثباتی مواجه نباشیم اما پروسه پذیرش شرکت به‌خوبی پیش می‌رود.


    وی افزود: در مجموع، قوانین بازار سرمایه برای بخشی از استارتاپ‌ها مانند دیجی‌کالا که بالغ‌تر شده‌، مراحل اولیه رشد را طی کرده‌اند و دارای سازوکارهای مالی، گزارشگری و حسابرسی‌ هستند، الزامات قانونی خاصی برای ورود ندارد.


    رییس هیات‌مدیره دیجی‌کالا ادامه داد: برای برخی شرکت‌های استارتاپی که هنوز به بلوغ کافی نرسیده‌اند، ممکن است موانع بیشتری در ورود به بازار سرمایه وجود داشته باشد.


    محمدی با اشاره به فضای کلی اقتصاد و مشکلاتی که بر سر راه کسب‌وکارهای جدید و استارتاپی وجود دارد، گفت: این مشکلات تنها مختص بازار سرمایه نیست و به لحاظ رگولی‌شن، قوانین متناسب با این کسب‌وکارها هنوز در کشور شکل نگرفته است.


    وی همچنین خواستار تسریع در مراحل پذیرش دیجی‌کالا در بازار سرمایه شد و افزود: ورود و عرضه اولیه شرکت با همکاری سازمان بورس و شرکت بورس انجام می‌شود و تنها در اختیار ما نیست. همه تلاش ما این است که در کمترین زمان ممکن عرضه اولیه انجام شود.


    خبرنگار: مولود غلامی


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *