×

افزایش قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا

  • کد نوشته: 230848
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • انستیتو نفت آمریکا (API) گزارش داد که میزان ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته 6 میلیون و 530 هزار بشکه کاهش یافته و به همین دلیل قیمت نفت در معاملات با افزایش مواجه شد.
    افزایش قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا
  • به گزارش بخش بین‌الملل پایگاه خبری بااقتصاد، انستیتو نفت آمریکا (API) گزارش داد که میزان ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه کاهش یافته و به همین دلیل قیمت نفت در معاملات با افزایش مواجه شد.

    به دنبال انتشار این گزارشT نفت آتی وست تگزاس اینترمدییت آمریکا رشد ۲ درصدی را تجربه کرد و به هر بشکه ۹۰ دلار رسید. از طرف دیگر تضعیف دلار در آستانه جلسه فدرال ررو آمریکا بر حمایت از قیمت نفت افزود.

    سرمایه‌گذارن امروز به دقت جلسه فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره را رصد خواهند کرد تا چشم‌انداز خود از سطح تقاضای نفت را برآورد کنند. انتظار می‌رود که در جلسه امروز بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای چهارمین بار متوالی ۰/۷۵ درصد افزایش یابد.

    قیمت نفت در سه ماهه چهارم سال اندکی احیا شده که مهمترین دلیل آن تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش میزان تولید از ماه نوامبر بود. در حال حاضر بازار نفت تحت تاثیر رکود اقتصادی در آمریکا و همچنین تصمیمات فدرال رزرو با فشار نزولی مواجه است.

    عامل دیگر تاثیر گذار بر قیمت نفت تصمیم اروپا مبنی بر تحریم نفت روسیه است که احتمالا این موضوع نیز باعث افزایش بیشتر قیمت نفت

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *