×

رشد ۷۰ درصدی «دوج‌کوین» بعد از خرید توئیتر توسط ماسک

  • کد نوشته: 230842
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • ارز دیجیتال «دوج‌کوین» در معاملات روز شنبه یک هفته بعد از امضای قرارداد خرید توئیتر توسط «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی به ارزش 44 میلیارد دلار 70 درصد رشد کرد.
    رشد ۷۰ درصدی «دوج‌کوین» بعد از خرید توئیتر توسط ماسک
  • به گزارش بخش بین‌الملل پایگاه خبری بااقتصاد، ارز دیجیتال «دوج‌کوین» در معاملات روز شنبه یک هفته بعد از امضای قرارداد خرید توئیتر توسط «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار ۷۰ درصد رشد کرد.

    ایلان ماسک پیش از این بازار ارزهای دیجیتال از جمله دوج کوین و بیت‌کوین را با اظهارنظرهای جنجالی خود دچار نوسان شدیدی کرده و بر روی قیمت آنها تاثیر گذاشت.

    در یکی از اظهارنظرها مالک شرکت خودروسازی تسلا چند ماه پیش اعلام کرد که خریداران خودروی تسلا می‌توانند در ازای محصول؛ دوج‌کوین پرداخت کنند. همچنین خرید برند عطر جدیدی که توسط ماسک خریداری شده با دوج‌کوین نیز قابل پرداخت است.

    صرافی ارز دیجیتال بایننس که حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای خریداری توئیتر توسط ماسک سرمایه‌گذاری کرده اعلام کرد که درباره استفاده از فناوری بلاکچین  و کریپتو در توئیتر نیز ایده‌پردازی خواهد کرد  و اینکه چگونه می‌توان با استفاده از این فناوری جدید به توئیتر کمک کرد و آن را با نیازهای جدید ارتقا داد.

    تویئتر پیش از این و در زمان ریاست «جک دورسی» نیز به دنبال راه‌هایی بوده که بتواند تکنولوژی بلاکچین را مورد استفاده قرار دهد و حالا با سرمایه‌گذاری مستقیم بایننس این ایده بیش از پیش در حال عملی شدن است.

    ایلان ماسک این ماه توئیت کرد که با خرید توئیتر می‌خواهد «اپلیکیشنی برای همه‌چیز» ایجاد کند. ایده «اَپی برای همه‌چیز» در آسیا و توسط کمپانی‌هایی مانند «وی چت» آغاز شد که به کاربران اجازه می‌دهد نه تنها پیام رد و بدل کنند بلکه حتی می‌توانند از طریق آن تراکنش انجام دهند، خرید آنلاین بکنند و بتوانند برای رفت و آمدهای خود تاکسی بگیرند.

    توئیت‌های ماسک درباره دوج‌کوین از جمله نام‌گذاری آن به عنوان «کریپتوی مردمی» باعث شد که ارز دیجیتالی که به عنوان یک جوک و شوخی وارد رسانه اجتماعی شده بود به رویای سفته‌بازان تبدیل شود.

    ایلان ماسک که قول داده آزادی بیان را وارد توئیتر کند اکنون با سیل انبوه تقاضاها و درخواست‌هایی برای بازگرداندن اکانت‌های ممنوعه از جمله اکانت‌های رهبران جهان مانند دونالد ترامپ مواجه شده است.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *