×

عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی انجام شد

  • کد نوشته: 231977
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مربوط به تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است، عرضه شد و طبق اعلام مدیرعامل مرکز مبادله ایران سود آن شش درصد سالانه و یورویی است و دو ماه آینده نیز ۱۰۰ میلیون یورو دیگر عرضه خواهد شد.
    عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی انجام شد
  • مراسم رونمایی از عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مربوط به تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است، امروز (یکشنبه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با حضور رئیس کل بانک مرکزی، مدیران شبکه بانکی و جمعی از فعالان اقتصادی آغاز شد.

    علی سعیدی – مدیرعامل مرکز مبادله ایران – در این مراسم اظهار کرد: تمرکز مرکز مبادله مبتنی بر دو دارایی مهم یعنی ارز و طلاست که جمع کثیری از فعالان اقتصادی و مردم را دربرمی‌گیرد.

    وی افزود: مرجعیت رسمی در بازارهای ارز و طلا، تامین نیازهای واقعی ارز، ایجاد بستری امن برای انجام معاملات فعالان اقتصادی و مردم، ایجاد بستر تامین مالی ارزی، و مدیریت ریسک از طریق قراردادهای مشتقه از جمله ماموریت‌های مرکز مبادله است.

    به گفته سعیدی، هر اندازه حجم بازار غیر رسمی را کم کرده و نیازهای مردم و تجار را در بازار رسمی تامین کنیم، مرجعیت نرخ ارز و نرخ تعادلی در مرکز مبادله ایران متمرکز می‌شود.

    مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: تامین مالی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از طریق اوراق مرابحه ارزی اقدام بسیار مناسبی است و این مدل از تامین مالی در مرکز مبادله ادامه خواهد داشت.

    وی اعلام کرد: سود اوراق مرابحه ارزی شش درصد سالانه و یورویی است و دو ماه آینده نیز ۱۰۰ میلیون یورو دیگر عرضه خواهد شد.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *