×

کاهش قیمت مس با ادامه سیاست سخت‌گیرانه چین علیه کرونا

  • کد نوشته: 230836
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • قیمت مس در معاملات روز سه‌شنبه در نتیجه سیاست سخت‌گیرانه چین علیه کرونا کاهش یافت.
    کاهش قیمت مس با ادامه سیاست سخت‌گیرانه چین علیه کرونا
  • به گزارش بخش بین‌الملل پایگاه خبری بااقتصاد، قیمت مس در معاملات روز سه‌شنبه در نتیجه سیاست سخت‌گیرانه چین علیه کرونا کاهش یافت. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این سیاست در نهایت موجب کاهش رشد اقتصادی چین  و افت تقاضا برای فلزات شده است.

    قیمت مس تحویل ماه دسامبر در بورس کامکس نیویورک ۱.۸ درصد کاهش یافت  و به ۷۳۷۹ دلار در هرتن رسید. همچنین قیمت هر تن مس آتی تحویل ماه نوامبر در بورس کالای شانگهای چین نیز کاهش تقریبا یک درصدی را تجربه کرد  و به ۸۷۰۲ دلار رسید.

    «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در جلسه کنگره حزب کمونیست چین که روز یکشنبه برگزار شد دوباره روی سیاست ابتلای صفر این کشور برای کنترل کرونا تاکید کرد. این سیاست شامل قرنطینه سراسری برای جلوگیری از انتشار این ویروس است.

    افزایش شدید موجودی مس در بورس کالای شانگهای در تاریخ ۱۴ اکتبر همچنین باعث تضعیف حساسیت قیمتی این فلز حیاتی صنعت شده است. اما به طور کلی  اختلال در زنجیره عرضه مس در چین باعث شده که میزان کاهش قیمت این فلز زیاد نباشد و از قیمت آن تا حدودی حمایت شود.

    میزان ذخایر مس چین در تاریخ ۱۴ اکتبر در بورس شانگهای حدود ۹۳ هزار و ۸۴۰ تن بوده که نسبت به پایین‌ترین میزان ذخایر این کشور اندکی بیشتر است اما همچنان در سطوح بسیار پایینی قرار دارد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *