×

ابراهیم رئیسی دقیقا به پوتین چه گفت؟!

  • کد نوشته: 232543
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیسی بررسی و پیگیری توافقات دو کشور در بخش‌های اقتصادی و تجاری و همچنین بحث و تبادل نظر درباره آخرین وضعیت غزه با تاکید بر ضرورت توقف فوری حملات و رفع محاصره این منطقه را از جمله مهمترین محورهای دیدار خود با رئیس جمهور روسیه عنوان کرد.
    ابراهیم رئیسی دقیقا به پوتین چه گفت؟!
  • «سید ابراهیم رئیسی» روز جمعه پس از بازگشت از سفر فشرده یک روزه به روسیه در سخنانی به تشریح نتایج این سفر پرداخت و گفت: این سفر فرصت خوبی برای دیدار و مذاکره با رئیس جمهور محترم و مسئولان عالی‌رتبه روسیه بود و در جریان این دیدارها درباره مسائل مورد نظر دو کشور به ویژه در بخش‌های انرژی، کشاورزی، ترانزیت و همکاری‌های مسیر شمال-جنوب به عنوان مهمترین محورهای همکاری میان دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

    رئیس جمهور همچنین موضوع فلسطین را از جمله مهمترین محورهای مذاکرات با طرف روسی در این سفر عنوان کرد و گفت: اقدام فوری در جهت توقف سریع بمباران‌ها علیه مردم مظلوم غزه، رفع محاصره این منطقه و احقاق حقوق ملت فلسطین به عنوان نکات اشتراکی و مورد تاکید طرفین در این مذاکرات مطرح شد.

    آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته (پنجشنبه) به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در صدر هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به مسکو سفر کرد که دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه با همتای روسی خود، حضور در نشست هیات‌های عالی‌رتبه و گفت‌وگو و تبادل نظر درباره مسائل مشترک و مورد علاقه دو کشور به ویژه درباره مسائل اقتصادی و تحولات غزه از محور برنامه‌های سفر رئیسی به روسیه بود.

    نخستین دیدار رئیسی با همتای روسیه ای و تداوم همکاری های اقتصادی

    رئیس‌جمهور کشورمان چند ماه پس از سکانداری دولت سیزدهم در ۲۹ دی ۱۴۰۰ با هدف دیدار همتای روس خود به مسکو سفر کرده بود و رئیس جمهور در دیدار به همتای روسی خود گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم و روابط ممتاز تهران-مسکو در تراز مناسبات راهبردی است و ارتقا نیز خواهد یافت.

    این دیدار و گفت‌وگو با تاکید بر همکاری‌های دوجانبه در حوزه زیرساخت، انرژی، بانک و جهش تجارت بین دو کشور همراه بود که ثمره این دیدار به انجام چند دیدار دیگر در تهران و اجلاس های مختلف در کشور های منطقه و در نهایت به امضای توافقنامه اخیر راه آهن رشت – آستارا بین روسای جمهور هر دو کشور از طریق ویدئو کنفرانس منجر شد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *