×

بازدهی مثبت اونس طلا برای دومین هفته متوالی

  • کد نوشته: 230830
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • اونس طلا در معاملات روز جمعه کاهش یافت اما برای دومین هفته متوالی بازدهی مثبت را ثبت کرد.
    بازدهی مثبت اونس طلا برای دومین هفته متوالی
  • به گزارش بخش بین‌الملل پایگاه خبری بااقتصاد، اونس طلا در معاملات روز جمعه کاهش یافت اما برای دومین هفته متوالی بازدهی مثبت را ثبت کرد.

    بنچمارک قیمت آتی اونس طلا برای تحویل ماه دسامبر در بورس کامکس در معاملات روز جمعه نزدیک به یک درصد افت کرد  و به ۱۷۰۹ دلار در هر اونس رسید. در طول هفته نیز اونس طلا حدود ۲.۲ درصد افزایش یافت  و این در حالیست که هفته قبلی نیز بازدهی مثبت ۱.۳ درصدی را ثبت کرده بود.

    قیمت اونس طلا در بازار نقدی نیز که توسط بسیاری از معامله‌گران نسبت به آتی بیشتر رصد می‌شود در معاملات روز جمعه حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد  و به ۱۶۹۹ دلار رسید.

    طبق گفته تحلیل‌گران روند خونین طلا همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد اگر شاخص دلار تقویت شود و نرخ بازدهی اوراق خزانه آمریکا نیز در مسیر افزایشی قرار بگیرد. همچنین برخی تحلیل‌گران تکنیکال می‌گویند اگر اونس طلا نسبت به مقاومت ۱۷۳۰ واکنش اصلاحی نشان بدهد  و زیر محدوده ۱۶۸۵ تا ۱۶۹۰ حرکت کند این احتمال وجود دارد که تارگت بعدی آن نقطه ۱۵۶۰ دلار باشد که معادل سطح ۵۰ درصد فیبوناچی روند صعودی از ۱۰۴۶ تا ۲۰۷۳ دلار است.

    شاخص دلار نیز در معاملات روز جمعه برای سومین روز متوالی افزایش یافت  و به نقطه ۱۱۲.۶۳ رسید. نرخ بازدهی اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین حد یک هفته اخیر رسید و در نقطه ۳.۹۰۶ درصد ایستاد که تنها ذره‌ای با بالاترین حد ۱۱ سال اخیر خود یعنی نقطه ۴.۰۱۹ درصد فاصله دارد که در تاریخ ۲۷ سپتامبر ثبت شد.

    وزارت کار آمریکا گزارش اشتغال خود را منتشر کرد که بر اساس این گزارش کارفرمایان حدود ۲۶۳ هزار نفر را در ماه سپتامبر استخدام کرده بودند که بالاتر از انتظارات اقتصاددانان بود. همچنین نرخ بیکاری از ۳.۷ درصد در ماه آگوست به ۳.۵ درصد در ماه سپتامبر رسید که این خود یک چالش برای فدرال رزرو به شمار می‌رود.

    با این گزارش اکنون اقتصاددانان بر این عقیده‌اند که فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با تورم به احتمال ۹۲ درصد نرخ بهره را در جلسه ماه نوامبر حدود ۰/۷۵ درصد افزایش خواهد داد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *