×

تخصیص ارز برای واردات خودرو با توجه به شرایط ارزی کشور انجام خواهد شد / برنامه ریزی برای تصویب بودجه ۱۴۰۳ در مجلس تا پایان سال

  • کد نوشته: 235123
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که با توجه به صف دریافت ارز و برنامه‌ریزی شده، امکان تصویب بودجه یک دوازدهم تا پایان سال وجود ندارد.
    تخصیص ارز برای واردات خودرو با توجه به شرایط ارزی کشور انجام خواهد شد / برنامه ریزی برای تصویب بودجه ۱۴۰۳ در مجلس تا پایان سال
  • معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال بودجه به تصویب مجلس برسد و به بودجه یک دوازدهم نخواهیم رسید، گفت: صف دریافت ارز طوری است که با توجه به اولویت‌های کشور ارز کمتری به خودرو رسیده و سال بعد هم سیاست مثل امسال است و پیش‌بینی ارز به واردات خودرو تخصیص داده شود، اما تخصیص ارز به واردات خودرو بر اساس شرایط ارزی کشور خواهد بود.

    حمید امانی همدانی در نشست خبری با بیان اینکه کنترل تورم و کاهش انتظارات تورمی از محورهای اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ است و منابع بودجه سال آینده واقع‌گرایانه دیده شده، اظهار کرد: امسال لایحه بودجه با توجه به اصلاحیه ماده ۱۸۲ آیین‌نامه اجرایی مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و بیشتر ابهامات در این مورد بود. لایحه بودجه ۱۴۰۳ باید در دو مرحله تقدیم مجلس می‌شد. بنابراین ابهامات در مورد بودجه مربوط به افکار عمومی نبود و حتی نمایندگان مجلس هم تصوری مانند سال‌های گذشته داشتند.

    به گفته وی، مرحله اول لایحه بودجه سال آینده شامل جداول کلان، اقلام درآمدی و هزینه‌ای در ۳۰ آبان به مجلس ارائه شد. در بخش اول مالیات‌ها، درآمد حاصل از فروش خدمات، فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، فروش اوراق اسلامی به علاوه احکام مورد نیاز و بودجه‌ای آمده بود.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *