×
رئیس سازمان بورس:فراخوان عضویت حقیقی برای مدیریت شرکت‌های استانی سهام عدالت فردا توسط سازمان خصوصی سازی اعلام می شود/بخشی از سود سهام عدالت تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود
  • مجید عشقی، رییس سازمان بورس اوراق بهادار در نشست خبری با موضوع برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام کرد: در گام اول، فراخوان برای عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه‌گذاری استانی فردا توسط سازمان خصوصی سازی اعلام و منتشر خواهد شد.
    وی افزود: تایید صلاحیت مشارکت کنندگان در این فراخوان پس از زمان تعیین شده، طبق مقررات شورای عالی بورس و تایید صلاحیت حرفه ای نهادهای مالی انجام می شود.

    عشقی گفت: برای نظارت درست بر برگزاری مجامع دو استان پایلوت در نظر گرفته شده که پس از انجام برگزاری مجامع و بررسی نتایج آن، مجامع سایر استان ها نیر برگزار می شود.

    رئیس سازمان بورس با اشاره به نقش شرکت‌های تعاونی در برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت اظهار کرد: این شرکت های تعاونی می توانند منابعی را برای این کار اختصاص دهند و با تصویب مجامع بخشی از هزینه تعاونی ها را برگردانند.
    وی ادامه داد: تعاونی ها باید کسب و کارهای خود را تعریف کنند و درآمدزایی داشته باشند و فعالیت اقتصادی انجام دهند تا درآمدهایشان منحصر به منابع سهام عدالت استانی نباشد.

    عشقی در پاسخ به «بااقتصاد» تصریح کرد:اسامی شرکت هایی که سود سهام عدالت را طی یکی دو روز آینده پرداخت نکنند، منتشر خواهیم کرد. البته بجز شرکت هایی که برنامه افزایش سرمایه دارند، برای ناشرانی که از پرداخت له موقع سود سهام عدالت استنکاف کنند، روند قانونی را اجرا می کنیم.

    رییس سازمان بورس همچنین از پرداخت سود سهام عدالت تا پایان آذرماه خبر داد و گفت:بخشی از سود سهام عدالت را از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت کرده‌ایم و بقیه شرکت ها نیز باید طی امروز و فردا سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

     

    خبرنگار:مولود غلامی

    منبع: بااقتصاد
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *