×

فروشندگان خودروهای مونتاژی از مصوبه شورای رقابت تبعیت نمی‌کنند/ ورود تعزیرات به پرونده گرانفروشی‌ها نیاز به گزارش سازمان حمایت دارد

  • کد نوشته: 218700
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲
  • ۰
  • همچنان عدم تبعیت شرکت‌های فروشنده خودروهای مونتاژی از مصوبه شورای رقابت موضوع داغی در بازار خودرو به شمار می‌رود. سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید برای ورود آن‌ها به این موضوع نیاز به گزارش سازمان حمایت دارند اما چرا سازمان حمایت گزارشی ارسال نمی‌کند؟
  • (با گذشت ۲ ماه از تصویب قیمت خودروهای مونتاژی در شورای رقابت همچنان این خودروها در نمایندگیهای رسمی خودروسازان با قیمتی حدود ۲ برابر مصوبه شورای رقابت به فروش میرسند. روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره گفت: شرکتهای سازنده خودروهای مونتاژی از قیمتهای شورای رقابت تمکین نمیکنند، این موضوع تخلف است و نهادهای ذی ربط باید آنها را به رعایت مصوبه شورای رقابت مکلف کنند؛ مجلس شورای اسلامی، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید به موضوع فروش خودروهای مونتاژی ورود پیدا کنند. احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی میگوید: خودروسازان مونتاژی از قیمتهای شورای رقابت تبعیت نمیکنند امابرای ورود تعزیرات به پرونده گرانفروشی لازم است تا سازمان حمایت از مصرف کنندگان این موضوع را به ما گزارش کند. داوود موسوی معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان میگوید: در خصوص تخلفات خودروسازان از سال ۱۴۰۰ پروندههایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده که هنوز به نتیجه نرسیده است برای همین فعلا پرونده جدیدی ارسال نکردهایم./تسنیم)

    نویسنده: Noashy

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *