×

اصلاح یک خبررسانی جهت‌دار
هیأت‌مدیره بانک آینده تغییر کرد؛ نه مدیران بانک آینده

  • کد نوشته: 232487
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بااقتصاد تغییراتی در سطح مدیران اجرایی بانک آینده ایحاد نشده است و برکناری مدیران قبلی بانک کذب است.
    هیأت‌مدیره بانک آینده تغییر کرد؛ نه مدیران بانک آینده
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به دنبال انتشار خبری مبنی بر تغییر مدیران بانک آینده به نقل وزیر امور اقتصادی و دارایی، بررسی های خبرنگار ما. حکایت از این دارد، تغییراتی در سطح مدیران اجرایی بانک مزبور ایحاد نشده است  بلکه تعبیر رسانه‌‌ها از انتشار چنین خبری همان تغییرات مربوط به هیأت‌مدیره بانک آینده بوده است که مطابق دستور جلسه مجمع عمومی انجام شده است.
    بر اساس این گزارش، تسری شائبه تغییر مدیران بانک آینده به مدیران اجرایی بانک مزبور که در حال ارائه خدمت به مشتریان هستند، یک برداشت نادرست خبری از سوی رسانه ها بوده که به‌هیچ وجه صحت ندارد.

    در مجمع عمومی فوق العاده اخیر بانک آینده( ۶ آذرماه ۱۴۰۲)، به منظور تعیین هیأت‌مدیره بانک با حضور اکثریت سهام‌داران، نمایندگان وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی برگزار شد که در آن انتخاب هیأت‌مدیره جدبد صورت گرفت.

    براساس این گزارش، با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار، ۶۰.۳ درصد سهام بانک آینده به عنوان سهام مازاد شناسایی و حق رای آن طبق ماده ۵ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، به وزارت امور اقتصادی محول شده است.

    در همین جلسه؛ با توجه به حق رای وزارت اقتصاد طی فرایندی قانونی و مطابق اساسنامه؛ بهمن اسکندری، مجتبی کحالی، محسن خوارزمی و علی اکبر عابدینی به‌عنوان اعضای جدید هیأت‌مدیره تعیین شدند. علی جباری نیز از طرف سهامدار عمده به جمع اعضای هیأت‌مدیره بانک ملحق شدند که در نهایت، دکتر بهمن اسکندری به عنوان‌ مدیر عامل بانک آینده برگزیده شد.


    در همین حال، شعبان مرادی مدیر پیشین که در روزهای بحرانی این نقش بی‌بدیلی در مدیریت کلان این بانک و امنیت خاطر سپرده گذاران داشت، خود را برای تصدی سمت، در هیأت‌مدیره و مدیر عاملی بانک کاندید نکرد.

     

    منبع: بااقتصاد
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *