×

«حآسا» در صف عرضه اولیه فرابورس

  • کد نوشته: 3366
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • شرکت آسیاسیر ارس با سرمایه ۸۰ میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ایستاد تا آخر این هفته عرضه اولیه شود.

    «حآسا» در صف عرضه اولیه فرابورس
  • به گزارش پایگاه خبری “با اقتصاد”، امروز ۱۵ مهرماه نشست خبری بررسی وضعیت  شرکت آسیاسیر ارس برگزار شد و این سهام این شرکت در نوبت عرضه اولیه فرابورس ایران قرار گرفت. به این ترتیب، «آسیا سیر ارس» با سرمایه ۸۰ میلیارد تومانی، به عنوان هشتاد و ششمین شرکت بازار دوم معاملات فرابورس و در گروه حمل و نقل و با نماد “حسایا” درج شده است.


    در این نشست احمدکارگهی مدیرعامل شرکت توکافولاد، مهرداد برومند مدیرعامل شرکت آسیا سیر ارس، مهندس سعیدبخش مدیرعامل توکاریل و شاهین چراغی رئیس هیئت مدیره کارگزاری مهرآفرین حضور داشتند.


    در ادامه این جلسه، کارگهی مدیرعامل توکافولاد به معرفی شرکت پرداخته و هدف از ورود زیرمجموعه های این هلدینگ به بازار سرمایه را شفافیت و الزام شرکتها به رعایت ضوابط بورسی، نزدیک کردن قیمت شرکت به قیمت واقعی، ارزش آفرینی برای سهامداران و جذب سرمایه از بازار اعلام کرد. 


    وی در خصوص اهمیت حمل و نقل در کشور، گفت: برای پی بردن به اهمیت حمل و نقل برای دولتمردان، می توان به اولویت این موضوع در دوره دوم دولت روحانی و اختصاص بودجه خاص به این موضوع اشاره کرد.


    کارگهی ادامه داد: توکا ریل صاحب شرکت آسیا سیر ارس، بزرگترین شرکت حمل و نقل باری است که حدود یک سوم حمل و نقل کل کشور را دراختیار دارد.


    در ادامه مراسم معارفه، محسن سعیدبخشی مدیرعامل شرکت توکاریل ماموریت اصلی آسیا سیر ارس را حمل و نقل محصولات و مواد اولیه از طریق ریل کشوری اعلام کرد و ادامه داد: چشم انداز این شرکت برای آسیا سیر ارس تبدیل شدن به بزرگترین و اولین شرکت حمل و نقل ریلی کشور است.


    وی ارزش ‌های این شرکت را مبتنی بر قانون مداری، حفظ کرامت انسانی، شفافیت، نوآوری و ریسک‌پذیری دانست.


    نشست خبری وضعیت شرکت آسیا سیر ارس با صحبت‌های مهرداد برمند مدیرعامل این شرکت ادامه پیدا کرد.


    برومند با معرفی این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت آسیا سیر ارس حدود ۸.۵ درصد از سهم حمل و نقل کشوری را در اختیار دارد. همچنین در بین ۲۸ شرکت حمل و نقل، آسیا سیر ارس پس از توکاریل، فولادریل جنوب و بهتاش سپاس در جایگاه چهارم قرار دارد.


    برومند در خصوص سودآوری و درآمد شرکت آسیاسیر ارس گفت: از سال ۹۳ که این شرکت به مجموعه هلدینگ توکاریل پیوست، شاهد افزایش درآمد و سودآوری چشمگیری بودیم که امیدواریم با عرضه در بازار سرمایه نیز این سوآوری افزایش داشته باشد.


    شاهین چراغی رئیس هیئت مدیره کارگزاری مهرآفرین در خصوص عرضه شرکتآسیاسیر ارس گفت: شرکتهایی که پلتفرم های ثابت و امکان سرمایه گذاری بالا برخوردار هستند، به طور معمول نوسانات زیادی نخواهند داشت و می توان در سهام این شرکت ها، شاهد تداوم و ثبات سود بود. 


    کارگهی در پایان میزان عرضه اولیه را ۱۰ درصد سهام شرکت عنوان کردو ادامه داد: علاوه بر ۱۰ درصد عرضه اولیه، حدود یک درصد سهام شرکت هم در اختیار کارگزاری “مهرآفرین”  که مشاوره این شرکت در بازار سرمایه را بر عهده دارد، قرار خواهد گرفت. 


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *