×

استقلال دست به دامن دولت شد

  • کد نوشته: 3830
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • استقلال به عنوان یک تیم دولتی هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کند و به کمک حامیان خود وابسته است. مدیر عامل باشگاه استقلال تهران روز دوشنبه از دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست کرد برای کمک به باشگاه در زمینه پرداخت بدهی های مالیاتی دخالت کنند.

    استقلال دست به دامن دولت شد
  • به گزارش پایگاه خبری «با اقتصاد» به نقل از ایرنا، رضا افتخاری در نشست خبری امضای تفاهم نامه همکاری با یک حامی مالی و رونمایی از محصولات رسمی هواداران باشگاه استقلال گفت: از موضوع تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از باشگاه استقلال استقبال می‌کنیم، زیرا معتقدیم باید عملکرد مالی ۱۰ سال گذشته باشگاه برای مردم روشن شود.


    مدیر عامل استقلال گفت: بدهی‌های مالیاتی باشگاه استقلال سنگین است و انتظار داریم دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه دخالت کنند.


    افتخاری افزود: تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد تومان از بدهی‌های باشگاه پرداخت شده است و برای تسویه حساب با سایر طلبکاران به حامی مالی نیاز داریم.


    وی توضیح داد: کمیته اقتصادی در باشگاه استقلال تشکیل شده است و نخستین هدف آن برنامه ریزی برای پرداخت بدهی های باشگاه است.


    مدیر عامل باشگاه استقلال گفت: در نتیجه پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد تومان از بدهی‌های معوق باشگاه، در مسیر انجام اصلاحات و توسعه کمپ تمرینی تیم با مشکل مالی روبرو شویم.


    افتخاری با تاکید بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها داشتن امکانات را در اولویت قرار داده است، یادآور شد: برای تجهیز امکانات ورزشی باشگاه نیز به حامی مالی نیاز داریم تا پرونده‌ها و شکایت‌هایی را که از طرف بازیکنان استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا باز شده را پیگیری و مختومه کنیم.


    مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: در دو سال گذشته این باشگاه به گونه‌ای فعالیت کرد که بدون کمک از دولت، یک ریال بدهی نداشته باشد و ۳۰ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان را نیز پرداخت کردیم.


    وی با اشاره به اینکه استقلال به عنوان یک باشگاه دولتی است، اما هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند، اظهار کرد: در سال گذشته حامی مالی توانست منابع پایداری را برای باشگاه ایجاد کند، اما برای حرفه‌ای شدن و کسب درآمد در راستای توسعه باشگاه استقلال نیاز به منابع مالی بیشتری داریم و بر همین اساس با یک حامی مالی جدید به توافق رسیدیم.


    افتخاری در مورد شایعه قرارداد هفت میلیارد تومانی منصوریان با استقلال گفت: او یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با باشگاه استقلال قرارداد داشت که مانند بازیکنان ۳۰ درصد آن‌را دریافت کرد، اما پس از استعفا خودش اعلام کرد مابقی قراردادش را نمی‌خواهد، زیرا فرزند باشگاه استقلال است.


    وی خاطر نشان کرد: در خصوص اینکه منصوریان از یک موسسه اعتباری وامی گرفته و اقساط آن را باشگاه استقلال پرداخت می‌کند، این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم زیرا به دلیل دولتی بودن باشگاه، معذوریت قانونی دارد.


    افتخاری در مورد دستیاران ایرانی وینفرد شفر گفت: سیروس دین محمدی و بیژن طاهری را کمیته فنی به شفر پیشنهاد دادند، اما بررسی و انتخاب نهایی با خود او است. فرهاد مجیدی نیز مانند سایر افراد دیگر پرونده‌ای در کمیته فنی باشگاه دارد که در صورت تائید به سرمربی تیم پیشنهاد می‌شود و همچنین شفر تاکید دارد، پرونده پزشکی مجتبی جباری را بررسی کند زیرا معتقد است بازیکن استقلال بایستی ۹۰ دقیقه در زمین بجنگد و در نهایت وی پس از اعلام نظر کمیته پزشکی باشگاه در خصوص جباری نظر خواهد داد.


    مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه شفر از نظر برخی منقتدان سرمربی قابلی نیست، تصریح کرد: شفر مربی بزرگ و خوشنامی است که پرونده کاری او را همه می‌دانند و باید فعالیت وی را در ایران به فال نیک گرفت. او هم اکنون به دنبال پی‌ریزی فوتبال پایه استقلال است، زیرا اعتقاد دارد ایران بازیکنان مستعدی دارد که اگر به خوبی آموزش داده شوند روزی خواهد رسید که بازیکن صادر کند و نیازی به جذب بازیکن خارجی نداشته باشد.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *