×

معارفه شرکت ۷۰۰ میلیاردی تومانی

  • کد نوشته: 4297
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • جلسه معارفه و بررسی وضعیت شرکت ” فولاد کاوه جنوب کیش ” در هتل پارسیان اوین آغاز شد.

    معارفه شرکت ۷۰۰ میلیاردی  تومانی
  • به گزارش پایگاه خبری “با اقتصاد”، امروز ۲۲ مهرماه جلسه معارفه  شرکت ‌ فولاد کاوه جنوب کیش برگزار شد. «فولاد کاوه جنوب کیش» با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی، به عنوان پانصد وهفتمین شرکت، دوم بهمن سال گذشته برای دومین بار در بازار اول معاملات بورس اوراق تهران،  در گروه فلزات اساسی و با نماد “کاوه ” درج شده است.


    نماد فولاد کاوه جنوب کیش که سال گذشته با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی در بورس درج شده بود، آماده عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام خود (۷۰۰ میلیون سهم) شد.


    فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۳۸۵ با سرمایه اولیه یک میلیارد تومانی تاسیس و بعداز طی فرایند تکامل و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام با سرمایه اسمی ۶۰۰ میلیارد تومانی، دو سال پیش درج نماد شد، اما اکنون این شرکت با افزایش سرمایه ۱۶.۶ درصدی، ۷۰۰ میلیارد تومانی شده است.


    در ترکیب سهامداری این شرکت، گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، بنیاد مستضعفان و سرمایه‌گذاری سینا به ترتیب با ۵۱ ، ۳۷.۹ و ۱۰ درصد حضور دارند.


    جلسه معرفه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در حالی برگزار می‌شود که روح الله حسینی‌مقدم، معاون ناشران و اعضا بورس تهران روز گذشته به فارس گفت: این شرکت ۷۰۰ میلیارد تومانی باید گزارش ۶ ماهه، پیش‌بینی سود براساس عملکرد ۶ ماهه و گزارش تولید و فروش شهریور ماه را تا قبل از روز عرضه در کدال منتشر کند تا زمان عرضه اولیه سهام آن با توجه به شرایط مناسب بازار و هماهنگی سهامدار عمده اطلاع‌رسانی شود.


    همچنین محمد اتابک، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس به عنوان اولین سخنران این معارفه گفت: امروز صنعت کشور بیشترین مشکلی که دارد در سمت تولید است.


    وی افزود: شرکت کاوه جنوب کیش بیشتر محصولات امسال را صادر کرده است و از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد در موقعیت مناسب قرار دارد.


    مولفه‌های این شرکت از لحاظ موقعیت، تکنولوژی، نیروی انسانی و ایجاد ظرفیت های مدیریتی منحصر به فرد است.


    اتابک افزود: شرکت فولاد کاوه جنوب روند و پیشرفت مناسب برخوردار و این روند ادامه دار خواهد بود.


    در ادامه عبدالمجید شریفی، رئیس هیات مدیره فولاد کاوه کیش با این که در صنعت کشور فولاد در جایگاه مناسبی قرار دارد گفت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، اولویت اول صنعت فولاد کشور است. در این شرکت از تکنولوژی فولادسازی کوره قوس الکترونیک و آهن‌اسفنجی استفاده می‌شود که از مزایای این شرکت و کشور است.


    شریفی افزود: به‌دلیل مسائل زیست محیطی اکثریت کارخانجات در حال تعطیل هستند، اما شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با رعایت مسئل زیست محیطی و کیفیت تولید محصولات به گونه‌ای است که توانسته اکثر محصولات را صادر کند.


    وی گفت: موضوع منابع آبی در کشور مهم و محدود است و زیربنای مناسب در این طرح دیده شد که ظرفیتی فراتر با کیفیت مناسب در زمینه آب صنعتی در خطوط تولید استفاده می‌شود.


    همچنین علی دهاقین، مدیر عامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: فاز دو فولاد سازی شرکت با ظرفیت ۱۲۰۰۰۰۰تن ،در حال احداث است.


    وی افزود: افزایش سرمایه شرکت از ۷ هزار میلیارد به ۱۰ هزار میلیارد که به تایید سازمان حسابرسی رسیده و پس از کسب مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار، عرضه اولیه انجام خواهد شد.


    در ادامه علی سنگینیان، عضو هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در ادامه جلسه معارفه این شرکت گفت: مقام ناظر بازار سرمایه به تبعات روند بازار، عرضه های اولیه را در برخی موارد متوقف و یا کند می‌کند که اگر روند عرضه های اولیه ادامه‌دار باشد، بازاری شاداب‌تر می‌شود و انگیزه سهامداران برای حضور در بازار بیشتر خواهد بود. 


    سنگینیان از تمام افرادی که می‌خواهند در این شرکت سرمایه گذاری کنند درخواست کرد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را با سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرند، شرکتی که تازه به تولید رسیده است در آینده سوداوری مناسب و سودمند خواهد داشت


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *