×

رشد بازار سرمایه تا پایان سال ادامه دارد

  • کد نوشته: 10507
  • ۱۸ دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه جمع بندی عوامل نشان می دهد بازار سرمایه چشم انداز روشنی دارد،گفت: بازار سرمایه تا پایان سال روند مثبتی را تجربه خواهد کرد و شاهد رشد در اکثر صنایع است.

    رشد بازار سرمایه تا پایان سال ادامه دارد
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” جمع بندی عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه نشان می دهد این بازار چشم انداز روشنی دارد و تا پایان سال روند مثبتی را تجربه خواهد کرد و شاهد رشد در اکثر صنایع است.


    حامد ستاک، کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه برای بررسی بازار باید مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار را جمع بندی کرد و پس از آن به تحلیل پرداخت،  گفت: نرخ ارز یکی از تاثیر گذارترین متغیرهای بازار سرمایه است .


    وی با اشاره به اینکه دلار در سال جاری از محدوده های ۳هزار و ۸۰۰ تومان به حدود ۴هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است،گفت: اکثر قریب به اتفاق فعالان اقتصادی با توجه به شرایط اقتصادی همچنان نرخ تعادلی ارز را در بلند مدت صعودی می دانند.


    وی با اشاره به مواد اولیه محور بودن بازار سرمایه گفت: قیمت نفت نیز در این مدت رشد خوبی داشته و فعالان بازارهای جهانی پیش بینی می کنند نرخ این کالا روند نزولی را تجربه نخواهد کرد.


    ستاک با تاکید بر این که پیش بینی ها از تداوم روند صعودی قیمت نفت حکایت می کند، گفت: افزایش قیمت نفت برای بودجه و اقتصاد کشور ما که متکی به نفت است ، اتفاق خوبی است.


    این کارشناس بازار سرمایه به افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اکثر بودجه های شرکت های بازار سرمایه قیمت کالاها و ارز را کمتر از نرخ های فعلی پیش بینی کرده اند.


    به گفته ستاک افزایش نرخ کالاهای اساسی و رشد قیمت دلار باعث می شود شرکت های بازار سرمایه برای سال آینده سودهای بیشتری را پیش بینی کنند.


    وی همچنین به افزایش نرخ بسیاری از کالاها در بازارهای داخلی اشاره کرد و گفت: بازار مسکن نیز با رونق نسبی مواجه شده و حجم و ارزش معاملات این بازار رشد کرده است.


    وی رشد معاملات بازار مسکن را که پشتوانه اش دارایی است، مهم دانست و گفت: وقتی دارایی رشد می کند دور از ذهن نیست که اوراق بهاداری که این دارایی ها را مدیریت می کنند با افزایش قیمت مواجه شوند.


    ستاک با تاکید بر اینکه جمع بندی این عوامل نشان میدهد بازار سرمایه چشم انداز روشنی دارد، گفت: بازار سرمایه تا پایان سال روند مثبت متعادلی را تجربه خواهد کرد و شاهد رشد در اکثر صنایع است.


    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار سرمایه در ماه های باقی مانده از سال جاری شاهد رشد صنایعی است که از صعود بازار جا ماندند.


    وی با اشاره به گروه های جا مانده از رشد بازار گفت: گروه هایی مثل ساختمانی ها، مواد غذایی و برخی سرمایه گذاری ها می توانند از این به بعد با توجه به رشد خالص ارزش دارایی هایشان، صعودی شوند.


    منبع:سنا

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *