×

جزئیات محرومیت کارگزاری آگاه از فعالیت

  • کد نوشته: 11233
  • ۲۴ دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • به دنبال ممنوع عملیات شدن کارگزاری مطرح بازار سرمایه ، دلیل این اقدام سازمان بورس را از معاونت حقوقی این سازمان جویا شدیم.

    جزئیات محرومیت  کارگزاری آگاه از فعالیت
  • به گزارش پایگاه خبری”با اقتصاد”، جعفرجمالی، معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد دلیل این اقدام سازمان بورس و اینکه آیا ممنوع عملیات بودن این کارگزاری موقتی یا دائم خواهد بود،گفت: در شرایط فعلی نمی توانند در این مورد اظهارنظر بکنند.


    معاونت حقوقی سازمان بورس همچنین در مورد درخواست سهامداران نماد “آکنتو” در مورد شناسایی کدهای بورسی که سابقه فعالیت در بازار سرمایه را نداشته اند و تنها در قیمت پایین اقدام به خرید  سهم کنتورسازی و فروش آن در مبالغ بسیار بالا کرده اند، گفت: تمام این کدها بررسی و با دستور مقام قضایی مراودات بانکی آنها نیز رصد شده است و اجازه نمی دهیم حقی از سهامداران ضایع شود.


    شایان ذکر است در نامه ای که محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها خطاب به مدیران عامل بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی، بورس کالا و شرکت سپرده گذاری مرکزی سمات نوشته شده ، آمده است هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بنابر وظیفه و اختیار موضوع بند ۶ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب ۱۳۸۴ مبنی بر صدو، تعلیق و لغو مجوز تاسیس نهادهای مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار در بند(۱) چهارصد و نود و ششمین جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۶۱ مقرر داشته است کارگزاری آگاه از تاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۹۶ از هر گونه خرید کالا و اوراق بهادار و ایجاد موقعیت تعهدی جدید در بازار بورس و اوراق بهادار محروم شود.


    پیشتر شایعه هایی در مورد دخالت کارگزاری آگاه در مورد یکی از نمادهای پرحاشیه بورس تهران که در شرایط فعلی درگیر پرونده حقوقی است و سهامداران آن بارها مقابل تالار حافظ بورس تهران تجمع کرده بودند، به چشم می خورد.


    ممنوعیت این کارگزاری شائبه توقف فعالیت آن به دلیل ابهامات این پرونده را ایجاد کرده است.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *