×

افزایش قیمت بی دلیل زنگان با وجود شفاف سازی، خبری در راه است!؟

  • کد نوشته: 15498
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
  • ۰
  • قیمت سهم شرکت صنعت روی زنگان از یک ماه گذشته روند رو به رشد را بدون هیچ دلیل روشنی طی می کند.

    افزایش قیمت بی دلیل زنگان با وجود شفاف سازی، خبری در راه است!؟
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، شرکت صنعت روی زنگان با نماد “زنگان” از دوماه قبل روند رو به رشد قیمتی را در پیش گرفته و از رقم ۵۰۰ تومان به بیش از ۱۳۰۰ تومان رسیده است که در این باره شرکت توضیحاتی را ارائه کرده مبنی بر این که تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده و نوسان قیمت سهام شرکت با توجه به روند عادی بازار صورت گرفته است.


    زنگان 2


     


    زنگان


    این توضیحات تا قبل از ارائه صورت های مالی ۹ ماهه ارائه شده بود؛پس از انتشار صورت مالی ۹ ماهه طی نامه ای به ریاست اداره نظارت بر ناشران فرابورسی به دو نکته در این خصوص اشاره شد. در نکته اول ذکر شده بود عملکرد ۹ ماهه نمایان گر بهبود شرایط مالی شرکت است و در نکته دوم به دلیل کاهش نرخ فروش در عملکرد ۹ ماهه اشاره شده بود.که هیچ یک از دلایل بیان شده روند صعودی قیمت سهم را توجیه نکرد.


    نکته حائز اهمیت دیگر این است که ارزش یک روز بازار سهم مذکور با سرمایه ثبتی آن فاصله ۱۲۰ میلیارد تومانی دارد؛ به عنوان نمونه در تاریخ ۲۳ بهمن ۹۶ ارزش بازار زنگان ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومانی فاصله قابل توجه ای را نشان می دهد. با توجه به این که در سال های اخیر شرکت افزایش سرمایه نداشته، احتمال این که در شرایط حال حاضر درخواست برای افزایش سرمایه از طرف شرکت مطرح شود بسیار است.


    با توجه به تناقضات موجود در افزایش قیمت سهم و رشد غیر منطقی آن،هم چنین عدم پاسخ گویی روشن مسئولان این شرکت می توان گفت یا موضوع با اهمیتی در پس این سهم قرار گرفته که از بیان آن خودداری می شود یا این که افزایش قیمت ناشی از سفته بازی است که در این صورت زمینه سقوط ناگهانی قیمت فراهم می شود.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *