×

فولادی ها شاخص را سبز نگه داشتند/خودرو،فلزات اساسی و نفتی ها تاثیرگذارترین ها

  • کد نوشته: 17856
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • در پایان معاملات امروز ۸ اسفند ۹۶ شاخص کل بر روی رقم ۹۸۱۰۰ ایستاد و به کار خود پایان داد.

    فولادی ها شاخص را سبز نگه داشتند/خودرو،فلزات اساسی و نفتی ها تاثیرگذارترین ها
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، بازار سرمایه در پایان ساعت معاملاتی نشان می دهد تعداد یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون سهم به ارزش ۳۳۷ میلیارد تومان، شاخص کل را با ۲.۲۶  واحد رشد به عدد ۹۸۱۰۰ رساندند.


    معاملات شرکت های فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، فولاد خوزستان (فخوز) و شرکت ارتباطات سیار (همراه) سبب رشد دماسنج بازار و شرکت های پالایش نفت اصفهان (شپنا)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، پالایش نفت تهران (شتران) و گروه مپنا (رمپنا) از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند.


    سایر شاخص ها شامل: شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) ۳۱۲۷۳ ، شاخص کل (هم وزن)  ۱۷۵۶۸، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۳۱۵۹، شاخص آزاد شناور ۱۰۵۳۸۱ ، شاخص بازار اول ۶۹۷۳۹  و شاخص بازار دوم ۲۰۸۶۱۴ به ثبت رسیده اند که در میان تمامی شاخص های یاد شده تنها شاخص بازار دوم افت  ۲۲۲.۸۳  واحدی را تجربه کرد و سایرین با رشد به کار خود پایان دادند.


    نمادهای معاملاتی خریخت، شکلر، وآذر، سمازن، بورس، فخوز، ختراک و دامین نمادهایی بودند که در جریان معاملات امروز به دلایلی از جمله افشای اطلاعات با اهمیت، برگزاری مجمع و تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت متوقف شدند.


    حق تقدم شرکت سیمان سپاهان با نماد “سپاهاح” از جمله نمادهای بازگشایی شده امروز بود. نمادهای “دانا”، “کاما”، “خرینگ”، “قشرین”، “دامین”، “فخوز” و “شپاکسا” از سایر بازگشایی های امروز بودند.


    خودرویی ها با ۲۶ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان، فلزات اساسی با ۱۹ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان و فرآورده های نفتی با ۱۴ میلیارد و ۹۱۹ میلیون تومان همانند روز گذشته بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.


    بیشترین افزایش قیمت سهام امروز را “کمنگنز”، “لبوتان” و “وایران” داشتند و در مقابل بیشترین کاهش قیمت به “خکمک”، “مرقام” و “بالبر” تعلق داشت.


    حق تقدم سرمایه گذاری نیرو (ونیروح) به حجم ۱۵ میلیون و ارزش ۳ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان، سایپا دیزل به حجم ۷۴ میلیون و ارزش ۸ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان وبلوک معاملاتی فایرا به حجم ۵۱ میلیون و ارزش ۷ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان بیشترین حجم معاملات بازار امروز را تشکیل دادند.


     شاخص کل فرابورس همانند روزهای گذشته هفته جاری بر خلاف بورس حرکت کرد و امروز هم با افت ۲.۴۰ واحدی بر روی رقم ۱۰۹۱ به کار خود پایان داد.


    شرکت پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و بیمه کوثر (کوثر) از جمله نمادهایی بودند که مانع از رشد شاخص کل فرابورس شدند.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *