×

بازارهای جهانی در هفته ای که گذشت

  • کد نوشته: 18254
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • هفته گذشته نخستین هفته کاری بعد از تعطیلات چین بوده و با پایان یافتن آن موجودی‌های انبار مجدد کاهش یافت و اندکی تقاضا بهتر از دوران تعطیلات شد. با این حال

    بازارهای جهانی در هفته ای که گذشت
  • هفته گذشته نخستین هفته کاری بعد از تعطیلات چین بوده و با پایان یافتن آن موجودی‌های انبار مجدد کاهش یافت و اندکی تقاضا بهتر از دوران تعطیلات شد. با این حال پس از تمام شدن تعطیلات چین، رشد قیمت قابل قبولی در بازار فلزات شانگهای و نیز بازار فلزات لندن مشاهده نشد. به شخصه بعد از انتشار خبر تزریق نقدینگی در قالب وام‌های جدید در اقتصاد چین توقع بازخورد به مراتب بهتری را در معاملات هفته گذشته تا تاریخ نگارش این گزارش یعنی ۲۸ فوریه داشتم. قیمت نفت نیز ابتدا پس از صحبت‌های عربستان مبنی بر برنامه‌ریزی برای نفت ۷۰ دلاری مجدد افزایش یافت، اما سرانجام همانند سایر کالاهای جهانی روند منفی به خود گرفت.


    شاخص دلار مجدد با سخنرانی رئیس فدرال رزرو در حضور نمایندگان مجلس آمریکا مبنی بر خوشبینی به رشد تورم در این کشور و افزایش مجدد نرخ‌های بهره، بازیگر اصلی بازار فلزات و محصولات شیمیایی در هفته گذشته نام گرفت؛ این موضوع باعث شد بازارهای سرمایه که پس از رشد آرام تا نیمه‌های سقوط سریع چند هفته گذشته بالا آماده بودند، مجدد منفی شده و قیمت کالاهای جهانی را متاثر سازند. در این بین قیمت مس در تاریخ نگارش این گزارش مجدد به زیر هفت هزار دلار بازگشت.


     


    شاخص PMI صنعتی چین که از ابتدای سال ۲۰۱۷ همواره بالای ۵۱ قرار داشته است، برای نخستین بار در یک سال اخیر به زیر ۵۱ واحد بازگشته است و این اصلا خبر خوبی برای کامودیتی به شمار نمی‌رود. این شاخص از کلیدی‌ترین شاخص‌های اقتصادی بوده که وضعیت رشد صنعتی هر کشوری را به تصویر می‌کشد؛ در صورتی که این شاخص به زیر ۵۰ واحد برگردد نشان از کاهش تولیدات صنعتی در میان مدت می‌دهد. کاهش این شاخص نگرانی را در بازار کامودیتی افزوده است.


    امین امیری:کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سامان مجد


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *