×

شاخص ریزش ۵۷۳ واحدی را تجربه کرد

  • کد نوشته: 18370
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • در پایان معاملات ۱۲ اسفند ماه ۹۶ شاخص با ۵۷۳ واحد کاهش بر روی رقم ۹۷۳۸۸ بسته شد.

    شاخص ریزش ۵۷۳ واحدی را تجربه کرد
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، شاخص کل بورس اوراق بهادار در ابتدای هفته با  ۵۷۳   واحد افت متاثر از معاملات فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، آسان پرداخت پرسین (آپ) به رقم  ۹۷۳۸۸  رسید و به کار خود پایان داد.


    در معاملات امروز ۳ میلیون و ۱۰۴ هزار ورقه سهم به ارزش ۶۵۱ میلیارد تومان دست به دست شد.


    شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱۲ واحدی بر روی رقم  ۱۰۸۰  ایستاد و نمادهای “مارون”، “زاگرس”، “شراز”، “شاوان”، “هرمز”، “ذوب” و “میدکو” تاثیرگذارترین ها بر کاهش شاخص شناخته شدند هم چنین در بازار فرابورس تعداد ۶۴۲ میلیون سهم به ارزش ۲۶۲ میلیارد تومان معامله شد.


    نمادهای معاملاتی “ساربیل”، “وبیمه”، “کحافظ”، “والبرح”، “وایران”، “وبانک”، نمادهایی بودند که در طی امروز بازگشایی و “وصنا”، “چفیبرح”، “وبانک”، “وتوصا”، “غنوش” و “سخاش” از جمله توقف های امروز محسوب می شدند که عمده دلیل آن ها شفاف سازی های صورت گرفته در خصوص عملیات شرکت ها بود.


    خودرویی ها امروز سبز رنگ بودند و معاملات خوبی را تجربه کردند هم چنین بیشترین ارزش بازار با رقم  ۲۸ میلیارد تومان به آن ها تعلق داشت، پس از آن ها فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را با رقم ۱۷ میلیارد تومان و فرآورده های نفتی با رقم ۱۵ میلیارد تومان جایگاه سوم ارزشی را داشتند اما بر خلاف گروه خودرو که معاملات مثبت را تجربه کردند، این دو گروه در جهت منفی گام برداشته و رنگ بازار آن ها قرمز بود.


    بیش ترین افزایش قیمت امروز را نمادهای “وبیمه”، “وایران”، “قشرین”، “خرینگ” و “حفارس” و بیش ترین کاهش قیمت را “فرآور”، “کاما”، “کبافق”، “کروی” و “ختراک” پشت سر گذاشتند.


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *