×

بازار شب عید جولانگاه پوشاک خارجی

  • کد نوشته: 18651
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • علاوه بر حجم عظیم ورود پوشاک قاچاق، ۳۰ برند خارجی نیز برای واردات و عرضه پوشاک مجوز اخذ کرده‌اند

    بازار شب عید جولانگاه پوشاک خارجی
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، هر کسی که یک بار گشت و گذاری در شهر داشته باشد پی به فراوانی انواع و اقسام پوشاک خارجی در سطح شهر با برند‌های مختلف می‌برد.


    بازاری که باید در اختیار تولیدکننده و کارگر ایرانی باشد اما، تبدیل به جولانگاه پوشاک خارجی شده است که اکثر آن‌ها به صورت قاچاق وارد کشور شده اند.


    به گفته عباس تابش مدیرکل بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۴۵ هزار واحد صنفی پوشاک در استان تهران کالا‌های خارجی بدون مجوز می‌فروشند.


    وی با تایید وجود ۶.۲ میلیارد دلار کالای قاچاق در بخش پوشاک افزود: امسال با اجرای شناسه دار کردن کالا‌ها تلاش می‌کنیم جلوی قاچاق را بگیریم.


    علاوه بر حجم عظیم ورود پوشاک قاچاق، ۳۰ برند خارجی نیز بر اساس دستورالعمل مذکور برای واردات و عرضه پوشاک مجوز اخذ کرده‌اند که این موضوع فشار مضاعفی را بر تولیدکنندگان داخلی وارد کرده است و بسیاری از واحد‌های تولیدی یا تعطیل شدند و یا در آستانه تعطیلی هستند.


    با کسب این مجوز برند‌های خارجی قارچ گونه در سطح شهر سر بر آوده و به دلیل حمایت‌هایی که از آن‌ها می‌شود با قیمت‌های کمتر اقدام به عرضه پوشاک می‌کنند که تولیدکنندگان داخلی قادر به رقابت با آن‌ها نیستند.


    همچنین امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه با بیان اینکه بازار پارچه و نساجی در رکود کامل به سر می‌برد، اظهار کرد: بازاری که باید در اختیار مردم و کارگران ایرانی باشد، قرق پوشاک وارداتی و قاچاق از ترکیه و چین شده است.


    وی با بیان اینکه واحد‌های صنفی یکی یکی در حال تعطیل شدن هستند، ادامه داد: از ۷ هزار واحد‌های صنفی که عضو این اتحادیه بودند ۳ هزار و ۵۰۰ واحد یا تعطیل شدند یا از پارچه فروشی به فروش پوشاک خارجی تغییر کاربری دادند.


    دولت برای جلوگیری از آسیب بیشتر واحد‌های تولیدی به خصوص حوزه پوشاک و منسوجات باید راه حل‌ها و حمایت‌هایی ویژه‌ای را در نظر بگیرد در غیر این صورت در آینده‌ای نه چندان دور اثری از واحد‌های تولیدی نخواهد ماند.


     


    منبع: میزان

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *