×

نتایج انتخابات ایتالیا / ائتلاف راست میانه با حضور برلوسکونی پیروز و حزب دموکراتیک ناکام بزرگ انتخابات / حضور «استیو بنن» در ایتالیا

  • کد نوشته: 18805
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • انتخابات ایتالیا در حالی به پایان رسیده است که هیچکدام از احزاب نتوانسته‌اند اکثریت آراء را برای تشکیل دولت به دست بیاورند اما احزاب دست راستی و ضد اتحادیه اروپا و ضد مهاجرت توانستند با قدرت پیروز انتخابات شوند.

    نتایج انتخابات ایتالیا / ائتلاف راست میانه با حضور برلوسکونی  پیروز و حزب دموکراتیک ناکام بزرگ انتخابات / حضور «استیو بنن» در ایتالیا
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، بعد از پیروزی ائتلاف‌های ضد اتحادیه اروپا و ضد مهاجرت در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه؛  اکنون کشور ایتالیا نیز به جمع کشورهایی پیوست که با عروج پوپولیست‌ها مواجه شده است. اما در این انتخابات هیچکدام از احزاب نتوانستند آرای کافی برای تشکیل دولت را به دست بیاورند که احتمالا منتهی به دورانی از بن‌بست سیاسی در کشور ایتالیا شود.


    طبق اعلام تلویزیون RAI ایتالیا، «ائتلاف پنج ستاره» (M5S) در این انتخابات پیروزی بزرگی به دست آورد و توانست ۳۱ درصد آراء را به خود اختصاص دهد اما همچنان کرسی‌های این حزب برای تشکیل دولت کافی نیست.


    راست میانه، که ائتلافی از حزب «لیگ» – که به عنوان لیگ شمالی شناخته می‌شود – و حزب «فورتزا ایتالیا (ایتالیا به پیش) به رهبری سیلویو برلوسکونی و نیز حزب نئوفاشیستی «برادران ایتالیا» است،  احتمالا با ۳۷ درصد آرای خود بتواند بزرگترین بلوک را هم در مجلس نمایندگان و هم مجلس سنای ایتالیا تشکیل تشکیل بدهد.


    در این ائتلاف حزب ضد مهاجرت «لیگ» با ۱۸ درصد بیشترین آراء را به خود اختصاص داده است و حزب فورتزا متعلق به «سیلویو برلوسکونی» با ۱۴ درصد در رده بعدی قرار دارد.


    از آنجا که هیچکدام از این احزاب نتوانسته‌اند اکثریت آرا را برای تشکیل دولت به دست بیاورند به احتمال زیاد هفته ها و یا شاید ماهها طول بکشد تا در نهایت مذاکرات ائتلاف برای تشکیل دولت به نتیجه برسد.


    ائتلاف چپ میانه که به سمت اتحادیه اروپا گرایش دارد با ۲۳ درصد احتمالا سومین ائتلاف بزرگ در پارلمان را بعد از «ائتلاف پنج ستاره» که یک حزب دست راستی است، تشکیل بدهد. این ائتلاف که در پالمان ۲۸۱ کرسی دارد اکنون تعداد کرسی‌هایش در پارلمان بین ۱۰۴ تا ۱۱۰ کرسی خواهد بود و این در حالی است که حزب «لیگ» که دارای ۲۲ کرسی است اکنون ۱۲۳ کرسی را در اختیار خواهد داشت.


    در مذاکرات سیاسی برای تشکیل دولت احتمالا نوع نگاه به اتحادیه اروپا بخش اعظمی از مذاکرات را به خود اختصاص دهد چرا که دو حزب بزرگ «لیگ» و «پنج ستاره» ضد اتحادیه اروپا هستند و از آرای زیادی در ایتالیا برخوردار شدند. این در حالی است که ایتالیا یکی از کشورهایی است که پذیرای مهاجران زیادی از قاره آفریقا، خاورمیانه و آسیاست.


    در میان احزاب، حزب دموکراتیک به رهبری «ماتئو رنتسی» که اکنون قدرت را در دست دارد  توانست با ۱۹ درصد بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد اما با ائتلاف تنها توانست ۲۳ درصد رأی جمع کند و تبدیل به سومین ائتلاف در این انتخابات شد که یک شکست بزرگ برای این حزب محسوب می‌شود. ماتئو رنتسی در سال ۲۰۱۶ بعد از شکست در رفراندوم قانون اساسی ایتالیا از قدرت کنار رفت.


    «آندریا مارکوچی» عضو برجسته حزب دموکراتیک گفت: «مردم حرفشان را صریح و بدون هیچ جدلی زدند. پوپولیست‌ها پیروز انتخابات شدند». او همچنین در ادامه گفت: حزب دموکراتیک در حالی قدرت را ترک می‌کند که بسیار بهتر از پیشینیانش عمل کرد. ما دوباره در قالب اپوزیسیون آغاز می‌کنیم».


    یکی از اتفاقات جالب توجه انتخابات ایتالیا این بود که «استیو بنن» استراتژیست ارشد پیشین دونالد ترامپ در ایتالیا حضور دارد و در مصاحبه‌ای که با روزنامه «کوریر دلا روسا» انجام داد عنوان کرد «ائتلاف بین لیگ و پنج ستاره« یک اتفاق رؤیایی است.


    منبع: CNN


     


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *