×

همکاری ایران و قرقیزستان در بخش انرژی و کشت های فرازمینی

  • کد نوشته: 18855
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • وزیر نیرو در دیدار با سفیر قرقیزستان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه های انرژی، آب و کشت های فراسرزمینی با جمهوری قرقیزستان همکاری مشترک داشته باشد

    همکاری ایران و قرقیزستان در بخش انرژی و کشت های فرازمینی
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، “رضا اردکانیان” وزیر نیرو در دیدار عصر امروز (دوشنبه) با “آواز بیک عبدالرزاق” سفیر قرقیزستان در تهران، با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر توسعه همکاری ها در بخش های آب، انرژی و کشت های فرا سرزمینی تاکید کرد.


    رضا اردکانیان با اشاره به اینکه وزارت نیرو از مدت ها قبل آمادگی خود را به منظور تشکیل کمیته همکاری مشترک و کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور ایران و قرقیزستان اعلام کرده است،‌ از سفیر قرقیزستان در تهران خواست: با توجه به سابقه دیرینه حضور وی در تهران برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور اهتمام ویژه ای را مبذول دارد.


    وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه های انرژی، آب و کشت های فراسرزمینی با جمهوری قرقیزستان همکاری مشترک داشته باشد و حضور شرکت های دولتی و بخش خصوصی ایرانی در کشور قرقیزستان می تواند کمک موثری به توسعه فعالیت های اقتصادی بین دو کشور داشته باشد.


    ” آواز بیک عبدالرزاق” سفیر قرقیزستان در تهران نیز با ابراز خرسندی از این دیدار تصریح کرد: قرقیزستان آمادگی دارد تا در زمینه های آب و انرژی با ایران همکاری داشته باشد.


    وی ضمن ابراز تمایل به حضور گسترده شرکت های ایرانی در قرقیزستان، خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را در جهت گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور به کار خواهد گرفت.


     


    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *