×

شاخص وارد کانال ۹۶ هزارتایی شد/ سایه سنگین عرضه بر تقاضا

  • کد نوشته: 18992
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۹۱ واحدی از کانال ۹۷ هزارتایی خارج شد و بر روی رقم ۹۶ هزار و ۹۹۱ ایستاد، در نتیجه نشان داد عدم وجود خریدار برای سهم های اصلی بازار هم چنان شاخص را تحت تاثیر قرار داده است.

    شاخص وارد کانال ۹۶ هزارتایی شد/ سایه سنگین عرضه بر تقاضا
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، بازار سرمایه امروز ۱۵ اسفند تحت تاثیر معاملات “رمپنا”، “شپنا”، “فخوز”، “رانفور” و “جم” افزایش ارزش و تحت تاثیر معاملات “فارس”، “مبین”، “وغدیر”، “خساپا” و “پارسان” کاهش در ارزش را تجربه کرد و پس از پایان ساعات معاملات شاخص با ۱۹۱ واحد افت به رقم ۹۶ هزار و ۹۹۱ واحد رسید.


    فلزات اساسی با رقم ۲۵ میلیارد تومان بیش ترین ارزش معاملات روز جاری را داشتند، میانگین دامنه نوسان ۲ درصدی مثبت برای نمادهای “ذوب”، “فایرا”، “فخوز” و “فنوال” در این گروه ثبت شد.


     اما خودرویی با ارزش ۱۹ میلیارد تومان میانگین دامنه نوسان منفی ۵ درصدی را تجربه کردند تا جایی که نمادهای “خاور”، “خزامیا”، “خوساز” و “خرینگ” در ساعات پایانی بدون خریدار صف فروش را نشان می دادند.


    گروه محصولات شیمیایی با ارزش ۱۳ میلیارد تومان جایگاه سوم را در ارزش بازار امروز کسب کردند و تنها معاملات “شاراک”، “جم” و “شپدیس” با افزایش قیمت انجام گرفت و مابقی دامنه نوسان های منفی را تجربه کردند تا جایی که “شپارس” با تشکیل صف فروش کاهش قیمت تا منفی ۵ درصد را تجربه کرد.


    نیاز به نقدینگی در ماه های پایانی سال را می توان یکی از دلایل سهامداران برای خودداری کردن از خرید و تمایل به فروش دانست که به خوبی توانسته شاخص را تحت تاثیر قرار داده و افت های پی در پی را به دنبال داشته باشد.  


    ارزش کل بازار بورس با عبور از رقم ۳۸۶ میلیارد تومان، نشان از معامله ۱ میلیارد و ۸۱۸ میلیون سهم و انواع ابزارهای مالی داشت.


    شاخص بازار فرابورس نیز با ۰.۸۰ واحد کاهش بر روی رقم ۱۰۸۱ ایستاد و “زاگرس”، “شراز” و “بساما” تاثیرگذارترین نمادها در افت شاخص بودند.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *