×

حرکت خلاف جهت بورس و فرابورس/ تازه وارد بازار مورد توجه واقع شد!

  • کد نوشته: 19487
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • معاملات صورت گرفته در ۱۹ اسفند ۹۶ نشان می دهد شاخص کل بورس با کاهش ۲۶۵ واحدی رو به رو بوده در حالی که شاخص کل فرابورس افزایش ۴ واحدی را تجربه نموده است.

    حرکت خلاف جهت بورس و فرابورس/ تازه وارد بازار مورد توجه واقع شد!
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، روند ادامه دار افت شاخص کل بورس اوراق بهادار به اولین روز معاملاتی هفته جاری نیز کشیده شد و پس از بسته شدن بازار شاخص کل با ۲۶۵ واحد عقب گرد بر روی رقم ۹۶ هزار و ۵۹۴ واحد ایستاد.


    “شپنا”، “فولاد”، “شبندر”، “پارسان” و “بفجر” نمادهایی بودند که سبب حرکت نزولی شاخص شدند و “شخارک”، “شبهرن”، “مبین”، “تاپیکو” و “ومعادن” نمادهایی بودند که از نزول بیشتر شاخص جلوگیری کردند.


    گروه مواد دارویی با ارزش معاملات ۲۵ میلیارد تومان بیشترین ارزش روز جاری را تجربه کردند. علت صدر نشینی این گروه استقبال سهامداران حقیقی از تازه وارد بازار (شفا) بود؛ امروز تعداد ۵۸ میلیون سهم به ارزش ۲۴ میلیارد تومان در این نماد معاملاتی دست به دست شد.


    پس از دارویی ها، گروه خودرو با ارزش ۲۴ میلیارد تومان و گروه فلزات اساسی با ارزش ۱۵ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات ۱۹ اسفندماه را داشتند. در میان خودرویی ها، “خزامیا”، “خرینگ”،”خشرق” و “خکار” با افزایش قیمت مورد توجه سهامداران واقع شدند و در میان نمادهای فعال در گروه فلزات اساسی نیز تنها “فاسمین”، “فمراد” و “ارفع” با افزایش قیمت و در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند.


    بر خلاف وضعیت قرمز بورس، شاخص کل فرابورس در جریان معاملات امروز با ۴ واحد رشد به رقم ۱۰۸۴ واحد رسید. عمده دلیل این رشد، معاملات صورت گرفته در نماد معاملاتی “ارفع” پس از شفاف سازی و تعدیل مثبت ۱۹۷ درصدی بود که سبب شد سهم مذکور مورد توجه سهامداران حقیقی و حقوقی واقع شود و درپایان نیز با تشکیل صف فروش به قیمت ۳۸۴ تومان به کار خود پایان داد.


    در مجموع معاملات صورت گرفته امروز، بیش از ۹۶۶ میلیون سهم و دیگر ابزار های مالی به ارزش ۱۰۷۸ میلیارد تومان جا به جا شد.


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *