×

ایران در ماه می به انجمن اقتصادی اوراسیا می‌پیوندد

  • کد نوشته: 19499
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • ایران در ماه می به انجمن اقتصادی اوراسیا می‌پیوندد و وزیر انرژی روسیه گفته است که این انجمن به ایران خوشآمد می‌گوید.

    ایران در ماه می به انجمن اقتصادی اوراسیا می‌پیوندد
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از راشاتودی، آلکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که «انجمن اقتصادی اوراسیا» به ایران بابت پیوستن به این انجمن در ماه می خوشامد می‌گوید.


    نواک گفت: «ورود به این توافق برای ایجاد یک بلوک آزاد تجاری بین ایران و انجمن اقتصادی اوراسیا که اکنون در یک مرحله پیشرفته‌ای قرار دارد باعث گسترش تجارت دوجانبه بین ایران و روسیه و نیز توسعه همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری خواهد شد».


    مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه پیش از این به TASS اعلام کرده بود که توافق بلوک آزاد تجاری بین کشورها در سال ۲۰۱۵ آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد.


    انجمن اقتصادی اوراسیا یک بلوک تجاری است که در سال ۲۰۱۵ و بر مبنای اتحادیه گمرکی بین کشورهای روسیه، قزاقستان و بلاروس تأسیس شد و بعد از آن کشورهای ارمنستان و قرقیزستان نیز به این سه کشور ملحق شدند. در سال ۲۰۱۶ ویتنام اولین کشور غیر از منطقه بود که به این بلوک تجاری پیوست. هدف از تأسیس این انجمن حرکت آزاد کالاها، خدمات، سرمایه و کارگران بین کشورهای عضو است.


    بیش از ۴۰ کشور و سازمان بین‌المللی از جمله چین، اندونزی، اسرائیل و نیز بعضی از کشورهای آمریکای لاتین برای پیوستن به انجمن اقتصادی اوراسیا اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین این انجمن با کشورهایی ازقبیل کره جنوبی، مصر و هندوستان مذاکراتی داشته است.


    در ماه دسامبر ولادیمیر پوتین اعلام کرد صربستان در آینده نیز به انجمن اقتصادی اوراسیا خواهد پیوست. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *