×

افزایش تقاضا برای تأسیسات هسته‌ای روسیه / شرکت Rosatom امسال ۲۶ میلیارد دلار قرارداد ساخت تأسیسات هسته‌ای امضا می‌کند

  • کد نوشته: 19503
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • آمارها حاکی از این است که تقاضا برای ساخت تأسیسات هسته‌ای با کشور روسیه افزایش پیدا کرده است به طوری که پرتفوی شرکت Rosatom که یک شرکت بین‌المللی در ساخت تأسیسات هسته‌ای است برای یک دهه بعد بالغ بر ۱۳۳ میلیارد دلار است.

    افزایش تقاضا برای تأسیسات هسته‌ای روسیه / شرکت Rosatom امسال ۲۶ میلیارد دلار قرارداد ساخت تأسیسات هسته‌ای امضا می‌کند
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از راشاتودی، طبق آمارهای رسمی روسیه، شرکت روسی «Rosatom» قصد دارد که امسال به میزان ۲۶ میلیارد دلار برای ساخت تأسیسات هسته‌ای با کشورها قرارداد امضا کند.


    طبق آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۷، پرتفوی شرکت Rosatom از سفارشات خارجی برای یک دهه بعد بالغ بر ۱۳۳.۶ میلیارد دلار است. این شرکت به صورت سنتی پرتفوی خود را برای ده سال آینده محاسبه می‌کند.


    «الکسی لیخاچف» رئیس شرکت Rosatom به خبرنگاران گفت که امیدوار است که قراردادهای شرکت در آینده از ۱۳۳ میلیادر دلار نیز تجاوز کند.


    این شرکت اخیراً قراردادهایی برای ساخت تأسیسات هسته‌ای با هندوستان، ایران، مصر، چین و سایر کشورها منعقد کرده است. همچنین این شرکت قصد دارد که ۱۶ نیرگاه هسته‌ای را در عربستان سعودی بسازد.


    همچنین شرکت Rosatom قصد دارد که در پاکسازی تأسیسات هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن همکاری کند. نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن چند سال پیش دچار حادثه شد و منجر به آلودگی محیط اطراف شد. ولادیمیر پوتین پیشنهاد پاکسازی فوکوشیما را در سال ۲۰۱۷ به مقامات ژاپن داده است.


    مقامات شرکت Rosatom برآورد کرده‌اند پاکسازی رآکتورهای فوکوشیما ممکن است چند دهه طول بکشد که هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد داشت. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *