×

ظریف وارد اسلام آباد شد

  • کد نوشته: 19810
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • وزیر امورخارجه کشورمان دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی «بی نظیر بوتو» اسلام آباد شد

    ظریف وارد اسلام آباد شد
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی «بی نظیر بوتو» اسلام آباد شد.  «محمد جواد ظریف» برای گسترش روابط سیاسی تجاری ایران و پاکستان در صدر هیات بلند پایه تجاری اقتصادی ۳۰ نفره به اسلام آباد سفر کرده است.

    هیئت تجاری و اقتصادی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سرپرستی «حسین سلاح‌ورزی» نایب رئیس اتاق ایران ، وزیر امورخارجه کشورمان را در این سفر ۳ روزه همراهی می کنند.

    ترکیب اقتصادی هیئت اتاق ایران در زمینه مواد شیمیایی، محصولات پتروشیمی، کشاورزی، برق، نمایشگاه‌های بین المللی، مواد شوینده-بهداشتی، دارو، مکمل‌های دارویی و پوشاک نساجی است.

    سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان به پاکستان به دعوت «خواجه محمد آصف» وزیر امورخارجه پاکستان و در پاسخ به سفر شهریورماه امسال او به ایران انجام می شود.

    «محمد جواد ظریف» قرار است در این سفر با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر ، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش ، «خواجه محمد آصف» وزیر امورخارجه ، «احسن اقبال» وزیر کشور و «سردار ایاز صادق» رئیس ملی مجلس درباره مسایل دو جانبه دیدار و گفت و گو کند.

    سخنرانی در نشست فعالان اقتصادی ایران و پاکستان در اسلام آباد و سخنرانی در مراسم جشن هفتاد سالگی روابط ایران و پاکستان در موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد و دیدار با ایرانیان مقیم اسلام آباد از دیگر برنامه های سفر آقای ظریف به پاکستان است.وزیر امورخارجه کشورمان همچنین قرار است با سفر به شهر بندری کراچی در نشست فعالان اقتصادی دو کشور سخنرانی کند.گفت و گو با پر بیننده ترین و معروف ترین شبکه تلویزیونی پاکستان هم از برنامه های سفر ۳ روزه آقای ظریف به پاکستان است.

    این هفتمین سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان به پاکستان در ۳ سال گذشته است.با تلاش های انجام شده روابط تجاری بین ایران و پاکستان گسترش یافته است که امید می رود با تعاملات بیشتر این روابط شتاب بیشتری به خود بگیرد.

    «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: مبادلات تجاری ایران و پاکستان در ۹ ماهه گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. 

    وی افزود: با رفع موانع بانکی بین ایران و پاکستان شاهد افزایش چشمگیر مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهیم بود.حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان در حال حاضر یک میلیارد و دویست میلیون دلار است. مقامات دو کشور تلاش می کنند با تعمیق مناسبات تجاری و اقتصادی حجم مبادلات تجاری دو کشور همسایه را به ۵ میلیارد دلار افزایش دهند.

    دو کشور ایران و پاکستان با اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و زبانی در مجموع با جمعیت نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر از ظرفیت های فراوان برای گسترش مناسبات تجاری و همکاری های اقتصادی برخوردار هستند.


     


    منبع: صدا و سیما

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *