×

تقویت ۱۶۵ واحدی شاخص/فلزات اساسی و نفتی ها عامل رشد

  • کد نوشته: 19915
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • پس از بسته شدن بازار امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با تاثیر پذیری مثبت از معاملات گروه فلزات اساسی و نفتی ها ۱۶۵ واحد رشد کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۱۹۴ واحد رسید.

    تقویت ۱۶۵ واحدی شاخص/فلزات اساسی و نفتی ها عامل رشد
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، شاخص کل بورس اوراق بهادار تحت تاثیر معاملات انجام گرفته در نمادهای “فولاد”، “پارسان”، “شبندر”، “ومعادن”، “شتران”، “فملی” و “کگل” رشد ۱۶۵ واحدی را تجربه کرد و در آخر بر روی رقم ۹۶ هزار و ۱۹۴ واحد به کار خود پایان داد.


    شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) با ۵۲.۷۸ واحد افزایش ۳۰ هزار و ۶۵۰، شاخص کل (هم وزن) با ۷.۹۹ واحد افزایش ۱۷ هزار و ۱۵۴، شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش ۵.۹۶   واحدی رقم ۱۲ هزار و ۸۱۶، شاخص آزاد شناور با ۱۷۶.۲۶ واحد افزایش رقم ۱۰۲ هزار و ۸۸۹، شاخص بازار اول با رشد ۱۵۶.۵۸ واحدی رقم ۶۸ هزار و ۱۷۵ و شاخص بازار دوم نیز با رشد ۱۴۹.۴۰ واحدی رقم ۲۰۵ هزار و ۶۵۲ را پس از بسته شدن بازار ثبت کردند.


    بیش ترین ارزش بازار امروز را خودرو، کانه فلزی و فلزات اساسی با ارقام به ترتیب ۲۸ میلیارد تومان، ۱۱ میلیارد تومان و ۱۱ میلیارد تومان نشان می دهند.


    در گروه خودرویی ها، “خزامیا” و “خکاوه” با کاهش قیمت ۳ تا ۴ درصدی معامله شدند اما در همین گروه شاهد تشکیل صف خرید برای “خوساز”، “ختوقا”، “خپویش” و “خمحور” بودیم.


    در میان فلزات اساسی، “زنگان” در دامنه قیمت ۸۳۰ تا ۸۴۰ تومان صف خرید تشکیل داد. “فولاد”، “وتوکا”، “هرمز” و “فباهنر” نیز در دامنه مثبت معامله شدند و سبب افزایش ارزش بازار شدند.


    “کگل”، “کمنگنر”، “کچاد” و “ومعادن” نیز در گروه کانه های فلزی، سهم هایی بودند که با افزایش قیمت به رشد شاخص کمک کردند.


    در مجموع بازار بورس امروز بیش از ۱ میلیارد سهم و انواع ابزارهای مالی به ارزش تقریبی ۲۸۰ میلیارد تومان تغییر مالکیت دادند. هم چنین ارزش بازار امروز ۳۸۳ هزار میلیارد تومان ثبت شده است.


    شاخص کل فرابورس نیز با ۱.۶۰ واحد افزایش بر روی رقم ۱۰۸۲.۳۰ واحد به کار خود پایان داد. در فرابورس نیز تعداد ۲۱۰ میلیون سهم به ارزش ۳۲۳ میلیارد تومان دست به دست شدند. بیشترین ارزش معاملات امروز بازار فرابورس نیز متعلق به انواع اوراق اسناد خزانه اسلامی بود.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *