×

لزوم قرار دادن مباحث حقوق بشری در مذاکرات کره شمالی و آمریکا

  • کد نوشته: 19990
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر حقوق بشر کره شمالی اعلام کرد که هر گونه پیشرفت در مذاکرات هسته ای و امنیتی با پیونگ یانگ، باید با گفت و گو در مورد تخلفات حقوق بشری این کشور توام شود

    لزوم قرار دادن مباحث حقوق بشری در مذاکرات کره شمالی و آمریکا
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، «توماس اوجیا کوینتانا» اعلام کرد که هر گونه پیشرفت در مذاکرات هسته ای و امنیتی با پیونگ یانگ، باید با گفت و گو در مورد تخلفات حقوق بشری این کشور توام شود.


    وی در نشست شورای حقوق بشر که در ژنو در حال برگزاری است، گفت: ما شاهد پتانسیلی برای پیشرفت سریع حوزه سیاسی و امنیتی هستیم و کانال های ارتباطی بین دو کره و همچنین با آمریکا در حال شکل گیری است، ضمن اینکه در زمینه برگزاری نشست های تاریخی در آینده برنامه ریزی می شود.



    وی افزود: از کره شمالی می خواهم این آشتی جویی را با استقبال موازی از بررسی وضعیت حقوق بشری در این کشور توام کند. پیام مهم من در این روز این است که هر گونه پیشرفت در زمینه مذاکره امنیتی باید با مذاکره در مورد وضعیت حقوق بشر در این کشور همراه شود. 



    هیات کره شمالی که ماموریت اوجیا کوینتانا را به رسمیت نمی شناسد، در نشست ژنو حاضر نشده و اتهام های مطرح شده در خصوص ارتکاب موارد گسترده تخلفات حقوق بشری علیه مردم کره شمالی را نپذیرفته است.



    در همین حال، «جیسون ماک» مقام ماموریت آمریکا برای سازمان ملل در ژنو مواردی چون اعدام های فراقانونی، سربه نیست کردن افراد، شکنجه، بازداشت های خودسرانه، خشونت جنسی و کار اجباری در کره شمالی را تقبیح کرد و در نشست ژنو گفت: بسیاری از این موارد سواستفاده در بازداشتگاه های سیاسی انجام می شود، مکان هایی که به طور تقریبی ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار نفر از جمله کودکان و اعضای خانواده های متهم شده در آن نگه داشته می شوند. 



    وی افزود: کره شمالی همچنین از کار اجباری همچون اعزام کارگران این کشور و کودکان کار به خارج برای تامین هزینه برنامه های تسلیحاتی غیرقانونی خود بهره می گیرد. 



    دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موافقت کرده است با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اواخر ماه می (اوایل خرداد ماه ۱۳۹۷) دیدار و در مورد سرنوشت برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ گفت و گو کند. دو کره نیز قرار است اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) نشستی برگزار کنند. 


     


    منبع: ایرنا

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *