×

بازگشایی نماد دو بانک عامل ریزش شاخص شد/ شاخص کل ۷۸۸ واحد فرو ریخت

  • کد نوشته: 20373
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • روند سبز شدن شاخص های بازار که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود، امروز تحت تاثیر بازگشایی نماد بانک صادرات و پارسیان تغییر کرد و با افت ۷۸۸ واحدی شاخص کل، چراغ قرمز بورس دوباره روشن شد.

    بازگشایی نماد دو بانک عامل ریزش شاخص شد/ شاخص کل ۷۸۸ واحد فرو ریخت
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز هم با رشد کار خود را آغاز کرد و روند افزایشی را در پیش گرفته بود تا زمانی که نماد بانک های پارسیان و صادرات پس از ماه های طولانی توقف، بازگشایی شدند.


    باز شدن و انجام معاملات این نمادها به طور ناگهانی سبب ریزش  ۷۸۸  واحدی شاخص شد و پس از پایان ساعات معاملات و بسته شدن بازار شاخص کل با ورود به کانال ۹۵ هزارتایی بر روی رقم ۹۵ هزار و ۵۲۵ واحد به کار خود پایان داد.


    از دو نماد بانکی با افت ۷۱۷ واحدی (وبصادر) و ۷۰ واحدی (وپارس) که بگذریم، “فولاد”، “وبملت”، “شتران”، “تاپیکو” و “شپنا” دیگر سهم هایی بودند که سبب افت شاخص شدند.


    معاملات “فارس”، “کگل”، “خودرو”، “حکشتی” و  “کچاد” سبب حفظ کردن شاخص و جلوگیری از ریزش بیشتر شدند.


    بیش ترین ارزش معاملات روز جاری نیز با رقم ۳۵ میلیارد تومان به گروه بانک ها تعلق داشت، پس از بانکی ها، خودرو با رقم ۱۸ میلیارد تومان و فلزات اساسی با رقم ۱۰ میلیارد تومان بیش ترین ارزش معاملات امروزرا تجربه کردند.


    “فسرب”، “وبانک” و “فخوز” به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت، “شکلر” به دلیل تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت، نمادهایی بودند که امروز از انجام معامله منع شدند. “وسکاپ”، “سکرد” و “فاما” نیز طبق اعلام ناظر بازار به علت تشکیل مجمع در پایان ساعت معاملات متوقف شدند.


    اما شاخص کل فرابورس با ۲ واحد افزایش متاثر از معاملات “هرمز”، “میدکو”، “زاگرس”، “بمپنا” و “شرانل” بر روی رقم ۱۰۸۰ واحد ایستاد.


    از اتفاقات حائز اهمیت بازار فرابورس امروز گشایش نماد معاملاتی اوراق مشارکت دولت با نماد “اشاد۵۱″، “اشاد ۴۱″، اشاد۷۱” و “اشاد۸۱” بود.


    در مجموع بازار امروز شاهد تغییر مالکیت ۱ میلیارد و ۶۰۹ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۵۳ سهم به ارزش بیش از ۶۷۱ میلیارد تومان بود.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *