×

بانک‌های ایرانی در گرجستان شعبه می زنند؟

  • کد نوشته: 20562
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • وزیر امور خارجه گرجستان خواستار دایر شدن شعب بانک‌های ایرانی در گرجستان با هدف توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور شد

    بانک‌های ایرانی در گرجستان شعبه می زنند؟
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس چهارجانبه منطقه‌ای ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان امروز (پنجشنبه) به باکو سفر کرد، با میخاییل جانیندزه وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد.


    ظریف در این دیدار بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود فیمابین ٢ کشور تاکید کرد و گفت: ما خواهان توسعه همکاری‌های بانکی بین ٢ کشور، اتصال خطوط راه ایران و گرجستان، عملیاتی شدن کریدور ترانزیتی از خلیج فارس تا دریای سیاه و مدیترانه و استفاده از ظرفیت‌های گرجستان برای صادرات مجدد کالا‌های ایرانی هستیم.


    وزیر امور خارجه کشورمان همچنین همکاری‌های ٢ کشور در مجامع بین المللی را بسیار مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور برگزار شود.


    وزیر امور خارجه گرجستان نیز در این دیدار از توسعه روابط بین ایران و گرجستان بویژه در یکسال اخیر ابراز خرسندی کرد و خواستار سرمایه گذاری‌های مشترک در پروژه‌های فنی و مهندسی و تشکیل شرکت‌های کوچک و متوسط و حتی بزرگ برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین شد.


    وزیر امور خارجه گرجستان همچنین خواستار دایر شدن شعب بانک‌های ایرانی در گرجستان با هدف توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور شد.


     


    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *