×

چالش ادامه دار در ورزش ایران / بازی ایران و سیرالئون با نامه فیفا لغو شد / سیرالئون برای انجام بازی در ایران حضور دارد

  • کد نوشته: 20605
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • فیفا در حالی بازی ایران و سیرالئون را لغو کرد که این تیم برای انجام یک بازی تدارکاتی در تهران به سر می‌برد و هزینه‌های حضور این تیم از جانب فدراسیون پرداخت شده است.

    چالش ادامه دار در ورزش ایران / بازی ایران و سیرالئون با نامه فیفا لغو شد / سیرالئون برای انجام بازی در ایران حضور دارد
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، 


    در شرایطی که بازیکنان سیرالئون در تهران به سر می بردند و فدراسیون فوتبال با پرداخت هزینه، این تیم ضعیف  را برای انجام این مسابقه آخر سالی به تهران دعوت کرده است، نامه ای از سوی فدراسیون جهانی فوتبال به معنای شکست در انجام یک بازی ساده برای تیم ملی ایران است .



    نکته مهم این که بنابر این نامه باتوجه به اینکه فدراسیون فوتبال سیرالئون  به دلیل اختلافات داخلی ماه هاست که فعالیت هایش مورد تایید فیفا نیست، حق دیدار با ایران را ندارد و ایران در صورت انجام این مسابقه از سوی فیفا جریمه و حتی محروم خواهد شد.



    نامه فیفا چند روز پیش به فدراسیون واصل شده و ظاهرا از قطعیتی  کامل برخوردار است چراکه فیفا قبلا هم نشان داده در مواردی مثل این کوتاه نخواهد آمد. جالب اینکه کمیته روابط بین الملل فدراسیون هم تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن فیفا انجام داده اما موفقیتی به دست نیاورده است.



    با این وصف  تیم ملی سیرالئون  که برای بازی مقابل ایران جانشین لیبی شده بود به این ترتیب با اولین پرواز به کشور بازخواهد گشت. اگرچه فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است مجوز این بازی را از فیفا بگیرد اما در شرایطی که همه چیز آماده انجام این مسابقه تدارکاتی بود، بدشانسی و شاید بی تدبیری مانع از رخ دادن این رویداد ورزشی خواهد شد.



    حالا سوال مهم این است که اساسا  چگونه این  تیم ملی  مقابل ایران انتخاب شده بود ،آن هم در شرایطی که روسای فدراسیون ها و نهادهایی مثل کنفدراسیون از وضعیت اداره کشورهای موردنظر باید باخبر باشند و طبعا باتوجه به مشکلات فدراسیون فوتبال این کشور آفریقایی و مسائلی که در اداره فوتبال آنها وجود دارد ، کمی  هوشمندی در روابط بین المللی مانع از رخ دادن این افتضاح می شد.


     


    البته این خبر در شرایطی منتشر شده که از سوی خود فدراسیون و دپارتمان تیم ملی هیچ واکنشی مبنی بر لغو بازی منتشر نشده است.


    01290393


    منبع: ورزش ۳

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *