×

تاوان رکود اقتصادی بر گرده کارگران

  • کد نوشته: 20685
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • نماینده کارفرمایان گفت:افزایش دستمزد اقتصاد کشورمان را دچار مشکل می‌کند در حالی که هنوز رکود اقتصادی و مازاد فروش و تولید داریم

    تاوان رکود اقتصادی بر گرده کارگران
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، اصغر آهنی‌ها در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه موضوع حقوق و دستمزد از بحث‌های کلیدی و مهم در کشورمان است، افزود: پروسه شروع کار و جمع شدن داده‌ها درباره تعیین حداقل دستمزد و تصمیم گیری به علت اهمیت این موضوع، مدت زیادی طول می‌کشد.

    وی اضافه کرد: در جلسه امروز وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی بحث‌های مختلفی در این باره مطرح شد و این وزرا نظرات خود را مطرح کردند.

    آهنی‌ها با اشاره به اینکه نماینده کارگران موضوع سبد معیشت را مطرح کرد، گفت:: در موضوع معیشت‌ اختلافی با نماینده کارگران نداشتیم، اما برخی از این بخش‌ها را که در سبد معیشت است به شرکای اجتماعی ما از جمله دولت تعلق می‌گیرد که با استناد به قوانین بالادستی تشریح شد.

    وی افزود: بخش‌هایی مانند مسکن، بیمه، درمان و آموزش در سبد معیشت وجود دارد که قوانین بالادستی برخی از آن‌ها را بر عهده دولت قرار داده است.

    وی ادامه داد: باید در جمع بندی باید منافع ملی را در نظر داشت.

    نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه ۸۰ درصد صنایع کشورمان، خرد و متوسط است، گفت:: این صنایع اکنون آسیب پذیری زیادی دارند بنابراین افزایش ناگهانی و زیاد دستمزد بخش مهمی از اقتصاد کشورمان را دچار مشکل می‌کند در حالی که هنوز رکود اقتصادی و مازاد فروش و تولید داریم. آهنی‌ها افزود: مشکلات کارگران را هم مدنظر داریم.


     


    منبع: صدا و سیما

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *