×

پس از قرمز شدن ناگهانی چهارشنبه، شاخص با ۵۱ واحد افزایش سبز شد

  • کد نوشته: 20773
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • شاخص کل بورس اوراق بهادار که روز چهارشنبه با افت شدید و ناگهانی از کانال ۹۶ هزارتایی خارج و به کانال ۹۵ هزارتایی وارد شد امروز با اندکی افزایش بر روی رقم ۹۵ هزار و ۵۷۷ واحد ایستاد.

    پس از قرمز شدن ناگهانی چهارشنبه، شاخص با ۵۱ واحد افزایش سبز شد
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، شاخص کل بورس اوراق بهادار در آخرین شنبه سال ۹۶ پس از ریزش شدیدی که روز چهارشنبه تجربه کرده بود با رشد ۵۱ واحدی بر روی رقم ۹۵ هزار و ۵۷۷ واحد به کار خود پایان داد.


    بیش ترین تاثیرگذاران امروز شاخص دو نماد بانکی “وبملت” و”وبصادر” بودند و پس از آن ها “همراه”، “پارسان”، “مبین”، “فارس” و “وامید” نیز سبب روند رو به رشد شاخص شدند اما معاملات سهم های “جم”، “ومعادن”، “خودرو”، “فملی”، “شپنا”، “شبندر” و “فولاد” مانعی بر سر راه رشد بیشتر شاخص به حساب می آمدند.


    در بازار فرابورس شاهد کاهش ۱ واحدی شاخص کل بودیم و در آخر شاخص با ایستادن بر روی رقم ۱۰۷۹ واحد به کار خود پایان داد. معاملات انجام شده در نمادهای “ارفع”، “دماوند”، “شراز”، “شاوان” و “توریل” سبب افت شاخص کل فرابورس در روز جاری بود.


    در مجموع بازار امروز شاهد معامله یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون سهم به ارزش ۴۶۹۹ میلیارد تومان بود.


    جایگاه نخست برترین گروه های صنعت که هفته متمادی در اختیار خودرویی ها بود از روز چهارشنبه با باز شدن نماد “وپارس” و “وبصادر” به دست بانکی ها افتاد. امروز نیز گروه بانک ها، خودرو و فلزات اساسی با ارقام ۲۳ میلیارد تومان، ۱۵ میلیارد تومان و ۱۲ میلیارد تومان    بیشترین ارزش معاملات را داشتند.


    در بین نمادهای بانکی “وبصادر” در زمان پیش گشایش با تقاضای بالا رو به رو بود و این تقاضا سبب شد تا سهم مذکور در ساعات اولیه بازگشایی بازار صف خرید شود اما با گذشت زمان صف خرید “وبصادر” واگذار شد، تا قبل از بسته شدن بازار نیز چندین بار دیگر صف خرید شد و در آخر با تقاضای نزدیک به ۱۳ میلیون در قیمت ۵۳ تومان بسته شد.


    در مقابل “وپارس” سهمی بود که امروز در حجم بیش از ۶۵ میلیون در قیمت ۹۷ تومان صف فروش را تجربه می کرد.


    در گروه خودرویی، “خکاوه”، “خاور” و “ختراک” سهم هایی بودند که صف فروش شدند و تا پایان بازار با استقبال کمی جهت خرید رو به رو بودند.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *