×

مهمترین رقبای پوتین چه کسانی هستند و میزان آرای آنها در انتخابات ریاست جمهوری روسیه چه میزان است ؟

  • کد نوشته: 20935
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • ۸ نامزد در انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند که بعید است ۷ نامزد بتوانند رقابت تنگاتنگی با پوتین داشته باشند اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که آنها چه کسانی هستند و شعار انتخاباتی انها چیست و چه میزان از آرای مردم را در نظرسنجی‌ها از آن خود کرده‌اند.

    مهمترین رقبای پوتین چه کسانی هستند و میزان آرای آنها در انتخابات ریاست جمهوری روسیه چه میزان است ؟
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است و ۸ نامزد برای تصدی پست ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند. نظرسنجی‌ها حاکی از این است که ولادیمیر پوتین با داشتن ۶۷ تا ۷۰ درصد آرا احتمالا برای شش سال دیگر رئیس جمهور روسیه خواهد بود. اما بقیه کاندیداها چه کسانی هستند و آیا می‌توانند با پوتین رقابت کنند؟ در اینجا به بررسی شعارهایی که کاندیداها برای رقابت برگزیده‌اند و همچنین میزان آرای آنها در نظرسنجی‌ها می‌پردازیم. 


    1. پاول گرودینین (حزب کمونیست روسیه)


    شعار انتخاباتی: رئیس جمهوری که روسیه منتظر آن است


     او ۷.۵ درصد آرای مردم روسیه را دارد و این در حالی است که نفر قبلی او گنادی زیوگانف در انتخابات سال ۲۰۱۲ حدود ۱۷ درصد آرا را کسب کرد. 


    5a956e5ffc7e93550f8b45a6


    ۲. ولادیمیر پوتین (مستقل)


    شعار انتخاباتی: رئیس جمهوری قدرتمند، روسیه‌ای قدرتمند


    در نظرسنجی‌ها پیش‌بینی شده است که او احتمالا ۶۷ تا ۷۰ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد. یکی از مهمترین نقطه ضعف‌های پوتین که اعلام شده است عدم مشارکت او در مناظره‌های انتخاباتی در شبکه‌های تلویزیونی در روسیه است. 


    5a9ecbacdda4c80d638b456c


    ۳. کسنیا سوبچاک (ابتکار مدنی)


    شعار انتخاباتی: برای جوانان و شجاعت


    سوبچاک در واقع یک خبرنگار تلویزیونی است و خانواده او در گذشته رابطه خوبی با کرملین داشته‌اند. مهمترین نقطه ضعفی که اکنون دارد این است که بسیاری بر این عقیده هستند که حضور سوبچاک در انتخابات پروژه خود کرملین است تا بتواند آرای لیبرال‌ها را دو شقه کند و همچنین بتواند آرای بخشی از طرفداران الکس نوالنی را که از شرکت در انتخابات به دلیل محکومیت قضایی منع شده است به خود جذب کند. ناوالنی او را به عنوان نامزد قبول ندارد و انتخابات را تحریم کرده است و این در حالی است که سوبچاک در اظهار نظری گفته بود که اگر ناوالنی بتواند در این انتخابات شرکت کند، او کنار خواهد رفت. در نظرسنجی‌های انجام گرفته سوبچاک ۱.۶ درصد آرای مردم روسیه را در این انتخابات دارد. 


    5aa41a74dda4c89a068b45e3


    ۴. ولادیمیر ژیرینوفسکی (حزب لیبرال دموکراسی روسیه)


    شعار انتخاباتی: بیایید باهم یک جهش قدرتمند داشته باشیم


    او در انتخابات‌های گذشته نتوانسته است در هیچ انتخاباتی بیش از ۱۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. در سال ۱۹۹۱ حدود ۸ درصد آرا را کسب کرد، در سال ۲۰۰۰ بدترین نتیجه خود را رقم زد و تنها ۳ درصد رأی آورد اما در سال ۲۰۰۸ موفق شد ۹ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. در انتخابات سال ۲۰۱۲ نیز ۶ درصد رأی آورد.  البته او در سال ۱۹۹۳ توانست در رأس حزب لیبرال دموکراسی روسیه حدود ۲۳ درصد از آرای مجلس دومای (پارلمان) روسیه را از آن خود کند. طرفداران حزب در سال ۲۰۰۰ به ۱۱ درصد سقوط کرد و دوباره در انتخابات ۲۰۱۶، آرای حزب او به ۱۳ درصد افزایش یافت. او همچنین بسیار علاقه دارد مشهور باشد و به خاطر همین در شوهای تلویزیونی بسیار زیادی شرکت می‌کند. او اکنون ۷۱ سال سن دارد و احتمال دارد که با این سن در انتخابات بعدی که در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود نیز شرکت کند. 


    5aa94ce3dda4c889718b4599


    نفرات بعدی شرکت‌کننده در انتخابات‌ها همگی کمتر از یک درصد آرا را در اختیار دارند که عبارتند از: سرگی بابورین از حزب اتحاد تمام مردم روسیه، ماکسیم سورایکین از حزب کمونیست‌های روسیه، بوریس تیتوف از حزب رشد، گریگوری یاولینسکی از حزب یابلوکو. 


    منبع: راشاتودی

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *