×

تمدید مهلت بازپرداخت وام تولیدی ها تا مرداد ماه

  • کد نوشته: 21116
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • در جلسه ای که با حضور وزیر اقتصاد،وزیر صنعت ،معدن و تجارت ، رئیس اتاق بازرگانی و برخی نمایندگان برگزار شد موافقت شد که مهلت واحدهای تولیدی که قادر به بازپرداخت وام های خود نبوده اند تا مردادماه در راستای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تمدید شود.

    تمدید مهلت بازپرداخت وام تولیدی ها تا مرداد ماه
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد”،  این پیشنهاد در نشستی پیرامون ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران،و برخی نمایندگان مجلس در وزارت امور اقتصاد و دارایی نهایی و به هیات دولت ارایه شده بود.


    واحدهای تولیدی مشمول قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، که به دلیل مشکلات متعدد از قبیل عدم تقاضای کافی برای محصولات، کمبود نقدینگی و … تاکنون امکان استفاده از شرایط فراهم شده در ماده (۲۰) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را نداشته و خواهان تمدید تاریخ تسویه بدهی هستند، مشمول این مصوبه می‌شوند.


    بنابراین در جلسه وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد شد که مهلت بازپرداخت وام افرادی که قادر به بازپرداخت آن نبوده‌اند، تا پایان مرداد ماه تمدید شود و این پیشنهاد در نشست هیات وزیران مطرح شد و به تصویب رسید.


    همچنین با توجه به مصوبه ۹۶.۱۱.۹ مجلس، لیست تفکیکی وام‌های دریافتی، چگونگی مصرف و موقعیت آنها تا پایان فروردین ماه تهیه و به کمیته مرکزی ارسال شده است.


    مقرر شده است که وزارت امور اقتصاد و دارایی در این زمینه دستور صریح تشکیل کمیته های استانی را با حضور رییس اتاق هر استان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و رییس سازمان اقتصادی و دارایی استان ابلاغ کند و اطلاعات تهیه شده توسط اتاق‌ها و سازمان های صمت در کمیته های استانی مورد بررسی قرار گیرد.


    منبع :ایبنا 

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *