×

بازگشت «سیلویو برلوسکونی» به قدرت؟! / پیروزی فاشیست‌ها در انتخابات ایتالیا

  • کد نوشته: 18734
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • نتایج اولیه انتخابات ایتالیا نشان می‌دهد که «ائتلاف پنج ستاره» با ۲۸ درصد پیشتاز انتخابات است و این در حالی است که آرایش سیاسی به گونه‌ای است که هیچ حزبی به تنهایی نمی‌تواند دولت تشکیل دهد اما برلوسکونی با ائتلافی که با حزب «لیگ» تشکیل داده است می تواند بالاترین کرسی‌ها را به خود اختصاص دهد.

    بازگشت «سیلویو برلوسکونی» به قدرت؟! / پیروزی فاشیست‌ها در انتخابات ایتالیا
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، نتایج نظرسنجی‌ها از شعب اخذ رأی در انتخابات پارلمانی ایتالیا پیش‌بینی می‌کنند حزب عوام‌گرای «پنج ستاره» بزرگ‌ترین حزب واحد در پارلمان این کشور باشد.  


    نتایج نظرسنجی‌های تلویزیون دولتی RAI، علی‌رغم این پیش‌بینی می‌کنند ائتلاف «سیلویو برلوسکونی»، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا با حزب دست راستی «لیگ» بیشترین تعداد کرسی را در پارلمان ایتالیا به خود اختصاص دهد. 


    13961214000119_PhotoL


    برلوسکونی (نفر وسط) با حزب دست‌راستی و تندروی «لیگ» (سمت راست) ائتلاف کرده‌است


    حزب «فورزا ایتالیا» (ایتالیا به پیش) به رهبری «برلوسکونی» با حزب دست راستی و افراطی «لیگ» به رهبری «ماتئو سالوینی» ائتلاف کرده و در نظرسنجی‌ها بین ۳۳ تا ۳۶ درصد آرا را به خود اختصاص داد. برلوسکونی به دلیل پرونده‌های قضایی و محکومیت‌های پیشین تا سال ٢٠١٩ از تصدی هر گونه مسئولیت دولتی محروم است. او در صورت پیروزی در انتخابات «آنتونیو تاجانی»، رئیس فعلی پارلمان ایتالیا را برای نخست‌وزیری معرفی خواهد کرد. 


    با توجه به آنکه پیش‌بینی می‌شود حزب عوام‌گرای «پنج ستاره» بین ۲۹ تا ۳۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد، انتظار می‌رود هیچ حزبی نتواند حداقل ۴۰ درصد آرای لازم برای تشکیل دولت را به دست بیاورد. بنابراین این انتخابات احتمالاً به تشکیل «پارلمان معلق» منجر خواهد شد.


    در این وضعیت، احزاب بایستی برای ائتلاف با سایر گروه‌ها تلاش کرده و رئیس‌جمهور «سرجیو ماترلا» را مجاب کنند که قادر به تشکیل دولت اکثریت هستند.  


    13961214000121_PhotoL


    13961214000122_PhotoL


    13961214000124_PhotoL


    «بپه گریلو»، کمدین سابق و رهبر کنونی «جنبش سیاسی پنج ستاره» ایتالیا است


    نتایج نظرسنجی RAI نشان می‌دهد جناح حاکم «حزب دموکرات» به رهبری «ماتئو رنزی»، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا با شکستی سنگین جایگاه سوم را به خود اختصاص خواهد داد. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *