×

وزارت نفت از وظیفه خود استنکاف داشته است

  • کد نوشته: 18922
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • عضو هیئت ریسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حالیکه به نشست نمایندگان کمیسیون متبوعش و نمایندگانی از وزارت نفت اشاره کرد افزود مهمترین درخواست نمایندگان شورای اسلامی از وزارت نفت تامین ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان است. وی در ادامه گفت: وزارت نفت در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ با عدم تامین کامل قیر رایگان از وظیفه قانونی این وزارتخانه استنکاف داشته است.

    وزارت نفت از وظیفه خود استنکاف داشته است
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” شادمهر کاظم زاده، با اشاره به نشست روز گذشته(۱۴ اسفند) کمیسیون عمران مجلس، گفت: روز گذشته جلسه این کمیسیون با حضور مسئولانی از وزارت نفت، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برای بررسی عملکرد وزارت نفت در تأمین و توزیع قیر رایگان برگزار شد.


    عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مهم ترین درخواست نمایندگان از وزارت نفت تامین معادل ۳ هزار میلیارد تومان قیر رایگان بوده است، افزود: طبق اظهارات مسئولان وزارت نفت بر اساس جدول هدفمندی یارانه ها هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.


    نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت نفت موظف است از منابع در اختیار نسبت به تامین قیر اقدام کرده و در پایان سال نیز حساب های خود را با خزانه رفع و رجوع کند، تصریح کرد: با توضیحاتی که دادستان دیوان محاسبات داد و برداشتی که وی نیز مانند نمایندگان داشت وزارت نفت باید این قیر را به دستگاه هایی مانند وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها، سازمان نوسازی مدارس و منابع طبیعی به نسبت های قانونی توزیع کند.


    کاظم زاده ادامه داد: وزارت نفت با عدم تامین کامل قیر رایگان در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ طبق وظیفه خود استنکاف از قانون داشته است.


    وی با تاکید بر اینکه عدم تامین قیر رایگان از سوی وزارت نفت به ورود دادستان دیوان محاسبات و استنکاف ازمواد قانونی تلقی خواهد شد، گفت: وزارت نفت قبل از اینکه موارد حقوقی بر آن مترتب شود باید نسبت به اجرای قانون اقدام کند.


    کاظم زاده ادامه داد: وزارت نفت در این جلسه متعهد شد که علاوه بر تامین حواله های قیر رایگان در سال ۹۶ مانده حواله های سال های ۹۴ و ۹۵ را نیز حداکثر تا سال ۹۷ تامین کند.


    عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تسریع در تامین قیر رایگان موتور محرکی برای پروژه ها خواهد بود.


    منبع : خبرگزاری خانه ملت

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *