×

شاخص یک هفته کاملا نزولی را تجربه کرد/ افت ۱۳۰ واحدی در آخرین روز هفته

  • کد نوشته: 19207
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • از ابتدای هفته جاری شاهد افت شاخص کل بودیم به طوری که در اولین روز کاری هفته شاخص ریزش ۵۷۳ واحدی را به نمایش گذاشت، با احتساب افت امروز شاخص در پایان این هفته در مجموع ۱۰۸۳ واحد کاهش پیدا کرد.

    شاخص یک هفته کاملا نزولی را تجربه کرد/ افت ۱۳۰ واحدی در آخرین روز هفته
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز ۱۶ اسفند با ۱۳۰ واحد کاهش به رقم ۹۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید و بدین ترتیب شاخص یک هفته کاملا نزولی را پشت سر گذاشت.


    سایر شاخص ها نیز همگی در جهت منفی حرکت کردند و در آخر شاخص قیمت (وزنی –ارزشی) ۳۰ هزار و ۸۶۷  واحد، شاخص کل (هم وزن) ۱۷ هزار و ۳۱۲ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۲ هزا و ۹۴۴ واحد، شاخص آزاد شناور ۱۰۳ هزار و ۷۲۵ واحد، شاخص بازار اول ۶۸ هزار و ۷۰۹ واحد و شاخص بازار دوم نیز با رقم ۲۰۶ هزار و ۷۵۶ واحد به کار خود پایان دادند.


    در کل بازار بورس امروز ۶۱۳ میلیون ورقه سهم به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان دست به دست شدند.


    گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)، پالایش نفت تهران (شتران)، پتروشیمی شیراز( شیراز) و سایپا دیزل (خکاوه) بیش ترین تاثیرگذاری بر روی حرکت نزولی شاخص را اعمال کردند و گروه مپنا (رمپنا)، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید)، پتروشیمی خارک (شخارک) و ملی صنایع مس ایران (فملی) از کاهش بیش از این اندازه شاخص جلوگیری کردند.


    بیش ترین ارزش بازار با رقم ۱۸ میلیارد تومان متعلق به خودرویی ها بود که در بین آن ها “خزامیا”، “خکار”، “ختوقا” و “خدیزل” در محدوده نوسانی بیش از ۲ درصد معامله شدند.


    پس از خودرو، گروه فلزات اساسی با رقم ۱۴ میلیارد تومان جایگاه دوم ارزش بازار را داشتند، که در بین نمادهای این گروه “فاسمین”، “فسرب”، “فمراد”، “فزرین”، “میدکو” و “فلوله”، نمادهایی بودند که در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند.


     گروه شیمیایی با رقم ۱۰ میلیارد تومان نیز به عنوان سومین ارزش بازار امروز معرفی شدند که در این گروه تنها معاملات “شخارک”، “شیران”، “مارون”، “شگل” و “شفارا” با افزایش قیمت  در دامنه مثبت انجام گرفت و مابقی کاهش قیمت را تجربه کردند.


    از جمله رویدادهای مهم امروز بازار به فروش رسیدن بلوک ۱۶.۶۷ درصدی ذوب پس از پنج بار عرضه بود. بلوک ذوب سرانجام به قیمت ۴۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون  تومان در ششمین عرضه به فروش رسید.


    شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۹۰ واحدی، رقم ۱۰۸۰ را به نمایش گذاشت. افت شاخص فرابورس ناشی از معاملات تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و شرکت پتروشیمی خراسان (خراسان) بود.  


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *