×

اختصاص سه میلیارد دلار برای حمایت از تولیدات روستایی

  • کد نوشته: 19370
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه مجلس، سه میلیارد دلار صرف حمایت از تولیدات روستایی، عشایری و مناطق کمتر برخوردار کشور می شود

    اختصاص سه میلیارد دلار برای حمایت از تولیدات روستایی
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، علی اکبری پنجشنبه گفت: با مصوبه مجلس، سه میلیارد دلار در قالب پرداخت تسهیلات صرف حمایت از تولیدات روستایی، عشایری و مناطق کمتر برخوردار کشور می شود.


    وی افزود: از این میزان اعتبار، یک و نیم میلیارد دلار آن از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود و معادل این رقم را باید بانک عامل از منابع خود به این کار اختصاص دهد.

    وی ادامه داد: پیش بینی می شود سهم استان فارس از این رقم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان باشد که مبلغ قابل توجهی است و امیدواریم این امر باعث توسعه کسب و کارهای روستایی این استان شود.

    این نماینده مجلس، مشکلاتی نظیر حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را نتیجه خشکسالی و کمبود کسب و کار در مناطق روستایی دانست و اظهار داشت: لازم است با اقدامات حمایتی و هوشمندانه در کسب و کارهای روستایی و عشایری رونق ایجاد شود تا معضل حاشیه نشینی کنترل شود و به تبع آن آسیب های اجتماعی که دامان جامعه شهری را گرفته، کاهش یابد.

    اکبری ادامه داد: یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کاهش مشکلات حاشیه نشینی است و نمایندگان می کوشند با وضع قوانینی در این زمینه با کمک دولت و دستگاه های اجرایی، آسیب های ناشی از این حوزه را کنترل کرده و از آن بکاهند. 


     


    منبع: ایرنا

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *