×

دولت انگلیس باید خسارت بپردازد

  • کد نوشته: 19872
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که کاهش سطح مناسبات دیپلماتیک با کشورها مثبت نیست. ذا بجای ورود به این عرصه باید از ابزار دیپلماتیک در راستای تامین منافع کشورمان بهره ببریم و افزود : باید میزان خسارت وارد شده تعیین و توسط دولت انگلیس پرداخته شود.

    دولت انگلیس باید خسارت بپردازد
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد”،مرتضی صفاری نطنزی ،در خصوص واکنش دیپلماتیک وزارت امورخارجه کشورمان در مواجه با تعرض به سفارتخانه ایران در لندن، گفت: باید اذعان کرد که احضار سفیر بریتانیا، نخستین گام  دیپلماتیک بوده و وزارت خارجه باید به مرور زمان اقدامات دیگری نیز انجام دهد.


    نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: باید میزان خسارت وارد شده تعیین و توسط دولت انگلیس پرداخته شود.


    وی با اشاره به اینکه وزارت خارجه کشورمان می تواند در سازمان ملل متحد نسبت به اینکه به مکان دیپلماتیک ایران تعرض شده اعتراض کند و  این مهم در ارزیابی سالانه برای انگلیس نکته منفی تلقی می شود، افزود: همچنین باید اقدامات تبلیغاتی نسبت به اینکه دولت انگلیس در انجام تعهداتش مانند حفاظت از مکان های دیپلماتیک کم کاری کرده روشنگری شود.


     این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین نیز باید به جریان فرقه انگلیسی که مجری حمله و تعرض به سفارت کشورمان بود، در مطبوعات پرداخته شود تا این فرقه نتواند برای خودش جایگاه تعریف کند.


    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که اساسا کاهش سطح مناسبات دیپلماتیک با کشورها مثبت نیست لذا بجای ورود به این عرصه باید از ابزار دیپلماتیک در راستای تامین منافع کشورمان بهره ببریم.


    منبع : خبرگزاری خانه ملت


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *