×

حرکت آرام شاخص کل در جهت رشد/ شاخص امروز ۱۱۹ واحد افزایش یافت

  • کد نوشته: 20130
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • شاخص کل بورس اوراق بهادار بعد از روزهای طولانی که در مسیر منفی قدم برمی داشت، از دیروز حرکت آرام در جهت رشد را پیش گرفته و در پایان امروز با ۱۱۹ واحد رشد بر روی رقم ۹۶ هزار و ۳۱۴ واحد ایستاد.

    حرکت آرام شاخص کل در جهت رشد/ شاخص امروز ۱۱۹ واحد افزایش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، همانند روز گذشته شاخص به حرکت کند خود در مسیر مثبت ادامه داد و پس از پایان ساعات معاملات شاخص کل بورس اوراق بهادار با ۱۱۹ واحد رشد بر روی رقم ۹۶ هزار و ۳۱۴ واحد به کار خود پایان داد.


    در مجموع امروز، تعداد ۸۵۱ میلیون و ۷۳۲ هزار سهم به ارزش حدودی ۲۰۷ میلیارد تومان تغییر مالکیت دادند.


    “فولاد”، “خودرو”، “کگل”، “اخابر”، “شاراک” و “شتران” سهم هایی بودند که در روز جاری بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص اعمال کردند و “همراه”، “شبریز”، “فایرا”، “شپنا”، “خپارس” و “تاپیکو” سهم هایی بودند که از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند.


    در پایان معاملات امروز شرکت های تامین سرمایه امید (امید) و سرمایه گذاری بهمن (بهمن) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی، شرکت سازه پویش (خپویش) جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره و شرکت نفت بهران (شبهرن) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.


    نمادهای “ثاباد” و “فارس” نیز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت، در جریان معاملات روز جاری به وضعیت متوقف درآمدند.


    خودرو، فلزات اساسی و گروه رایانه به ترتیب با ارزش معاملات ۲۴ میلیارد تومان، ۱۸ میلیارد تومان و ۹ میلیارد تومان، برترین گروه های صنعت بودند.


    “خکاوه” و “خرینگ” در دامنه قیمت ۱۳۰ تا ۱۴۵ تومان سهم هایی بودند که در گروه خودرویی ها صف فروش تشکیل دادند و “خودرو” در قیمت ۲۶۶ تومان سهمی بود که صف خرید شد.


    در گروه فلزات اساسی “ارفع” با کاهش قیمت ۵ درصدی در رقم ۳۵۰ تومان صف فروش شد و “زنگان” پس از روزهای متوالی که کاهش قیمت را تجربه کرده بود، امروز با تغییر ۵ درصدی در دامنه قیمت ۸۶۰ تا ۸۷۲ تومان تشکیل صف خرید داد.


    “آپ” در گروه صنعت رایانه با کاهش قیمت معامله شد، اما “رانفور”، “رکیش”، “مرقام” و “پرداخت” سهم هایی از این گروه بودند که در دامنه نوسان مثبت معامله شدند.


    شاخص کل فرابورس بر خلاف بورس، در جهت کاهشی حرکت کرد و با کاهش ۴ واحدی به رقم ۱۰۷۸ واحد ایستاد.


    در مجموع ۱۹۳ میلیون و ۴۶۵ هزار سهم به ارزش ۱۲۶۹ میلیارد تومان در جریان معاملات امروز فرابورس دست به دست شد.


    “میدکو”، “ارفع”، “دماوند”، “ذوب”، “بساما” بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص گذاشتند.


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *