×

بن سلمان: ایران، رقیبی برای عربستان نیست

  • کد نوشته: 20520
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • در حالی که محمد جواد ظریف در پاکستان گفته بود اگر تجاوز خارجی به عربستان شود، ایران نخستین کشوری است که برای کمک به این کشور وارد عمل می شود، ولیعهد سعودی در مصاحبه باسی بی اس نیوز، گفت: ‘ایران، رقیبی برای عربستان سعودی نیست. ارتش آن، جزو ۵ ارتش قوی جهان اسلام به شمار نمی رود

    بن سلمان: ایران، رقیبی برای عربستان نیست
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در گفت و گو با شبکه خبری سی بی اس با تکرار ادعاهای ضد جمهوری اسلامی ایران گفت: «اگر ایران یک بمب هسته ای بسازد، ما هم به سرعت خواهیم سرعت.» این گفته ولیعهد سعودی در حالی است که تمام تمام فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و همه جهان بجز رژیم صهیونیستی بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ایران تاکید دارند.

    به گزارش روز پنجشنبه العربیه، بن سلمان در مصاحبه۶۰ دقیقه شبکه خبری سی بی اس نیوز، با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود مدعی شد: ‘ایران، رقیبی برای عربستان سعودی نیست. ارتش آن، جزو ۵ ارتش قوی جهان اسلام به شمار نمی رود. اقتصاد سعودی بزرگتر از اقتصاد ایران است. ایران فاصله زیادی تا برابر شدن با عربستان، در پیش دارد’.

    این گفته بن سلمان در حالی است که محمد جواد ظریف وزیرخارجه جمهوری اسلامی در سفر هفته جاری خودبه پاکستان گفته بود اگر روزی عربستان با هرگونه تجاوز خارجی مواجه شود، ایران نخستین کشوری است که برای کمک به این کشور وارد عمل می شود.

    ولیعهد سعودی در حالی ادعای تلاش ایران برای دست یابی به بمب هسته ای را مطرح می کند که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر پایبندی ایران به تعهدات این آژانس و غیرنظامی بودن تاسیسات هسته ای این کشور، تاکید کرده است. 

    این شبکه خبری آمریکایی همچنین فاش کرد که ‘محمد بن سلمان’ برای رسیدن به قدرت و تحقق طرح هایش، مادر خود را که مخالف طرح های او بوده، از دو سال گذشته تاکنون در بازداشت خانگی قرار داده است. 


     


    منبع: ایرنا

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *