×

مقام معظم رهبری: از مشکلات معیشتی مردم اطلاع داریم

  • کد نوشته: 20531
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند که از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد

    مقام معظم رهبری: از مشکلات معیشتی مردم اطلاع داریم
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، مهم ترین محورهای بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار به شرح زیر است: 

    ** یک حرکت جوانانه و پرتلاش و پرنشاط در کشور وجود دارد که اعتقاد بنده به آینده ای به مراتب بهتر از امروز را برای ایران، مستحکم تر از همیشه کرده است.

    ** از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد.

    ** مجموعه عظیمی از جوانان مؤمن و فعال که امام و دفاع مقدس را هم ندیده اند با استحکام و اعتقاد عمیق اهداف انقلاب را پیگیری می کنند.

    ** معیّت و همراهی پروردگار وعده‌ای قطعی، اطمینان‌بخش و نشاط‌آفرین برای جبهه حق است و شرط تحقق این وعده مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاههای آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آنها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.

    ** مجلس خبرگان رهبری جنبه علمایی برجسته ای دارد و در واقع مظهر زنده آمیختگی دین و سیاست است

    ** کسانی به مبارزه سخت و جنگ دشوار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایران با هجوم همه جانبه دشمنان معترضند و فکر می کنند جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده است، اما این تصور، نوعی غفلت است

    ** نفس وجود جمهوری اسلامی و حکومت دینی و آرمان ها و اهداف نظام اسلامی از جمله توحید، عدالت اجتماعی، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم، دشمنان دین را به جنگ و هجوم می کشاند همچنانکه به استناد آیات مکرر قرآن، جبهه حق در تمام طول تاریخ همواره در معرض تهاجم جبهه باطل بوده است.

    ** نکته مهم در رویارویی مستمر حق و باطل وعده حتمی پروردگار مبنی بر پیروزی جبهه حق است و تحقق این وعده البته مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است که با رعایت این شروط، تحقق این وعده، جزو سنتهای قطعی و تجدیدناپذیر الهی است.

    ** پیامبران و اولیاء الهی با ایمان به وعده الهی و پایبندی به شروط تحقق آن، این وعده را در مقاطع مختلف تاریخ به واقعیت تبدیل کردند، همچنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز ما شاهد این معیت و حمایت خداوند بودیم.

    ** ایمان، تقوا، صبر و احسان از جمله شروط همراهی و پشتیبانی قادر متعال است و مسئولان، علما، کسانی که سخنانشان در منبرها و تریبونهای دیگر شنونده دارد و دستگاههای عظیمی همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی و به ویژه صدا و سیما باید با برنامه ریزی و تمرکز لازم، به وظایف خود در تحقق شروط وعده همراهی پروردگار یعنی «تربیت ایمانی، تقوایی و احسانی» جامعه عمل کنند.

    ** ایستادگی و توفیقات کشور در مقابله با هجوم جبهه عظیم سیاسی، مالی، نظامی، امنیتی و فرهنگی امریکا و صهیونیزم ناشی از برکت وجود ایمان و تقوا در قشر عظیمی از مردم و جوانان است و فداکاریهای مردم، رویش های جدید و امثال حججی ها تا حد زیادی عنایت و حمایت پروردگار را جلب کرده است که برای توسعه دایره‌ رحمت و پشتیبانی خداوند، باید تربیت ایمانی جامعه را ارتقا داد.

    ** «عمل» مسئولان و علما از جمله نمایندگان مجلس خبرگان دارای تأثیری بیشتر از تبلیغ زبانی است؛ پرهیز از دنیاپرستی و اشرافی‌گری و کار و تلاش سخت مسئولان و علما، حتی اگر جلوی چشم مردم نباشد، موجب جلب رحمت الهی و تأثیرگذاری بیشتر در مردم می شود و مردم نیز هنگامی که در حرف و عمل ما تناقض نبینند ایمانشان قوی تر خواهد شد و با اطمینان بیشتر در صراط مستقیم حرکت خواهند کرد.

    ** عامل‌بودن و هدایت عملی مردم از علل موفقیت معجزه آسای امام خمینی(ره) و تحقق این نکات موجب معیت و همراهی خداوند کریم خواهد شد و وقتی از معیت پروردگار برخوردار شدیم با قدرتهای زورگو نیز شجاعانه و در عین حال هوشمندانه و کارآمد برخورد خواهیم کرد.


     


    منبع: ایرنا

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *