×

دادستان کل آمریکا فرد شماره دو پیشین اف بی آی را تنها دو روز پیش از بازنشستگی‌اش از وزارت دادگستری برکنار کرد

  • کد نوشته: 20695
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • دادستان کل آمریکا جف سشنز، اندرو مک‌کابی فرد پیشین شماره دو اف بی آی را به اتهام افشای اطلاعات محرمانه به خبرنگاران، اخراج کرد.

    دادستان کل آمریکا فرد شماره دو پیشین اف بی آی را تنها دو روز پیش از بازنشستگی‌اش از وزارت دادگستری برکنار کرد
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، دادستان کل آمریکا روز جمعه فرد شماره دو پیشین اف بی آی را به دلیل افشایاطلاعات محرمانه به خبرنگاران از وزارت دادگستری اخراج کرد.


    جف سشنز اعلام کرد دیدبان داخلی وزارت دادگستری آمریکا به این نتیجه رسیده است که اندرو مک‌کابی اطلاعات محرمانه را به خبرنگاران افشا کرده است. 


    سشنز همچنین گفته است که اف بی آی انتظار دارد که افرادش بالاترین سطوح استاندارد امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری را رعایت کنند.


    اما اندرو مک‌کابی که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در بازجویی‌ها از هیلاری کلینتون و همچنین مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا داشت این ادعاها را رد کرد و اخراج او از وزارت دادگستری آمریکا را تلافی جویی ترامپ دانست.  


    مک‌کابی همچنین گفت بر این عقیده است که اخراج او از وزارت دادگستری یک تسویه حساب سیاسی است چرا که او ادعاهای جیمز کومی رئیس پیشین اف بی ای مبنی بر این که ترامپ او را وادار کرده که مسئله مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را مختومه اعلام کند، تأیید کرده است. 


    اخراج مک‌کابی از وزارت دادگستری که نه ماه بعد از اخراج کومی رخ داد، مسئله بازنشستگی او را در معرض ابهام قرار داده است. 


    سال گذشته دونالد ترامپ جیمز کومی رئیس اف بی آی را به دلیل مسئله روسیه از کار برکنار کرده بود و آن را به صورت رسمی در تلویزیون آمریکا اعلام کرد. 


    اخراج مک‌کابی تنها دو روز پیش از تولد ۵۰ سالگی‌اش و بازنشستگی‌اش از اداره بازپرسی فدرال ایالات متحده در وزارت دادگستری آمریکا رخ داد. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *