×

رشد سرمایه گذاری در سال های گذشته همچنان منفی بوده و سال ۹۶ مثبت شده است

  • کد نوشته: 20957
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • حسن روحانی با اشاره به این موضوع که سرمایه گذاری در سال های گذشته همیشه منفی بوده است افزود : سال ۹۶ نرخ سرمایه گذاری کشور مثبت شده است.

    رشد سرمایه گذاری در سال های گذشته همچنان منفی بوده و سال ۹۶ مثبت شده است
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد”، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری همیشه منفی بوده است، اظهار کرد: سال ۹۶، نرخ سرمایه‌گذاری کشور مثبت بوده است و این به معنای تحرک اقتصادی است. همچنین رشد اقتصادی در چهار سال گذشته به طور متوسط ۴.۸ درصد بوده است که رشد متوسط دنیا حدود ۲.۵ درصد است.


    وی با بیان اینکه کشور در مسیر توسعه و رشد در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: قبل از دولت یازدهم، متوسط رشد ۲.۳ درصد بوده است که این رقم به ۴.۸ درصد رسیده است. رشد اقتصادی امسال ما بالای ۴.۵ درصد است و رشد ۹ ماهه اول سال جاری بدون نفت ۴.۷ درصد است.


    رییس‌جمهور تاکید کرد: حرکت ما حرکت مثبتی بوده است و در زمینه‌های مختلف، رکوردهای خوبی داشته‌ایم. به طور مثال در زمینه آبیاری تحت فشار و آبیاری نوین آنچه انجام شده است، یک رکورد است. در زمینه محصولات کشاورزی هم از ۹۷ میلیون تن تولید به ۱۲۲ میلیون تن رسیده‌ایم یعنی ۲۶ درصد رشد در تولید محصولات کشاورزی داشته‌ایم. ما در گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و در شکر هم در حال حرکت به سمت خودکفایی هستیم.


    روحانی ادامه داد: در سال ۹۶، شش فاز پارس جنوبی را افتتاح کردیم که کاری بزرگ بود. ما در پارس جنوبی به برداشت مشترک با کشور همسایه رسیدیم و حتی از آن پیشی گرفتیم.


    رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه در تولید گاز در پارس جنوبی از ۲۸۵ میلیون متر به ۵۵۵ میلیون متر رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: این رقم دو برابر شده است. ما امسال نیاز به خرید گاز از کشوری نداشتیم که آنها برای ما ناز کنند یا قیمت را بالا ببرند. پنج فاز پتروشیمی را امسال افتتاح کردیم و در سال ۹۷ هم پنج مجتمع دیگر پتروشیمی را افتتاح خواهیم کرد.


    وی با تاکید بر اینکه به سمت رونق اقتصادی پیش می‌رویم، تصریح کرد: ارزش رشد صادرات ما نسبت به پارسال پنج درصد داشته است اما واردات ما هم بیشتر شده است و نسبت به صادرات و واردات، نسبت به پارسال متفاوت است اما بعضی آمارهای ریز در این بین خوشحال‌کننده است.


    منبع : ایسنا 

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *