×

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در «فصباح» و مشارکت سرمایه‌گذاران در سود طرح‌های توسعه‌ای آتی/ پذیره‌نویسی فصباح تاثیر چندانی بر روند شاخص بورس نمی‌گذارد

  • کد نوشته: 230824
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس، با تشریح مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پذیره‌نویسی سهام فصباح -که از دیروز در بازار فرابورس آغاز شده است- گفت: در پذیره‌نویسی صبا فولاد، سرمایه‌گذاران در یک شرکتی سرمایه‌گذاری می‌کنند که هم در سود فعلی و هم در سود طرح‌های توسعه‌ای آتی‌ سهیم می‌شوند.
    مزیت‌های سرمایه‌گذاری در «فصباح» و مشارکت سرمایه‌گذاران در سود طرح‌های توسعه‌ای آتی/ پذیره‌نویسی فصباح تاثیر چندانی بر روند شاخص بورس نمی‌گذارد
  • به گزارش خبرنگار بااقتصاد، احسان دشتیانه، در نشست خبری که ویژه پذیره‌نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد فصباح، با اشاره به اینکه عرضه اولیه صبا فولاد با سایر عرضه‌های اولیه تفاوت داشت، افزود: در روش افزایش سرمایه از سلب حق تقدم، منابع حاصله، صرف طرح‌های توسعه‌ای شرکت می‌شود. این روش به دلیل سرمایه‌گذاری در پروژه بسیار بهتر از سایر روش‌هاست.

    دشتیانه تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های صبا فولاد تولید محصول ویژه و انحصاری این شرکت است که در بورس کالا با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد و بازار صادراتی بسیار خوبی هم دارد.

    مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس همچنین به صورت‌های مالی فصباح نیز اشاره و اظهار کرد: سود عملیاتی پیش‌بینی‌شده این شرکت برای سال مالی ۱۴۰۲ در ۹ ماهه امسال محقق شده است و تولید شرکت در سال آینده با رشد ۲۰ درصدی همراه خواهد بود. این در حالی است که هنوز طرح توسعه‌ای شرکت اجرا نشده است.

    دشتیانه سرمایه‌گذاری در این پذیره‌نویسی را برای مشارکت‌کنندگان مقرون به صرفه و سودآوری دانست و گفت: سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در این پذیره‌نویسی با محاسبه نرخ کنونی و پول امروز می‌توانند در سود بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی سهیم شوند.

    به گفته وی، این عدد بسیار محتاطانه و با احتمال تعدیل قیمت محصولات و تنزیل نرخ ارز محاسبه شده است. دشتیانه همچنین در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به زمان پذیره‌نویسی فصباح و خروج پول حقیقی از بازار سهام، تصریح کرد: روند معاملات امروز نشان داد که این پذیره‌نویسی روی شاخص بورس تاثیر چندانی نگذاشته است.

    دشتیانه درخصوص بازگشایی نماد فصباح نیز توضیح داد و گفت: حدود یک ماه بعد از اتمام پذیره‌نویسی، نماد بازگشایی خواهد شد و در بدبینانه‌ترین حالت این مدت زمان به دو ماه خواهد رسید و سپس نماد بازگشایی خواهد شد. بعد از ثبت شرکت‌ها نیز نماد گشایش می‌یابد.

    وی به پرداخت ۱۰۰ تومان حق تقدم هم اشاره و اظهار کرد: مبلغ ۴۸۳۹ ریال، قیمت حق تقدم است و در واقع ادامه ipo  (عرضه اولیه) محسوب می‌شود با روشی دیگر که تفاوت آن تزریق پول به پروژه است. بنابراین مشارکت‌کنندگان در پذیره‌نویسی هیچ رقم دیگری را پرداخت نمی‌کنند.

    گفتنی است؛ پذیره‌نویسی سهام شرکت صبافولاد خلیج ‌فارس با نماد فصباح از دیروز دوشنبه ۲۹ ابان‌ماه در بازار فرابورس آغاز شد و تا ۱۳ آذرماه ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *