×

موسسه «کاسپین» گام بعدی تعیین تکلیف

  • کد نوشته: 231739
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲
  • ۰
  • پس از مشخص شدن وضعیت موسسه اعتباری نور و منتقل شدن مشتریان این بانک به بانک ملی ، موسسه بعدی که باید تکلیف آن مشخص شود ، موسسه کاسپین خواهد بود.
    موسسه «کاسپین» گام بعدی تعیین تکلیف
  • با اعلام بانک مرکزی، از امروز موسسه اعتباری نور هم در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.

    صدقی مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با حضور در برنامه میز اقتصاد در باره اینکه آیا موسسه نور ادغام شده یا انتقال یافته به بانک ملی؛ گفت: در گام اول موسسه نور شخصیت حقوقی دارد و بحث ادغام و انحلال مطرح نیست بلکه به منظور تمیزسازی ترازنامه این موسسه، بخشی از دارایی‌ها و سپرده ها به بانک ملی منتقل می شود؛ بنابراین فعلا موسسه نور وجود دارد و فقط حساب ها و دارایی ها به بانک ملی منتقل شده است.

    او ادامه داد: اصلاح نظام بانکی سالهاست جزو تکالیف بانک مرکزی مطرح می شود از سال ۹۷ این موضوع به صورت جدی‌تر پیگیری می شود؛ در برنامه ریزی های انجام شده ناترازی بانک ها مشخص شد و موسسه نور هم ناترازی داشت و به همین منظور بانک مرکزی نسبت به انتقال این موسسه به بانک بزرگ و دارای پشتوانه اقدام کرد.

    صدقی درباره اینکه چه اشکالی در نور وجود داشت که منجر به انتقال آن شد؟ گفت: مشکل اصلی همان ناترازی ای بود که در ترازنامه و دارایی ها و بدهی های این موسسه وجود داشت؛ ناترازی یعنی یک موسسه نمی تواند مانند یک موسسه یا بانک عادی عملیات بانکی نرمال و دارایی های مولد داشته باشد.

    این مقام مسوول در بانک مرکزی تأکید کرد: بانک ملی به تمام تعهدات خود در قبال موسسه نور عمل می کند و از نظر مردم هیچ تفاوتی بعد از انتقال نخواهیم داشت چراکه تمام خدمات بانکی مشتریان موسسه نور از طریق بانک ملی انجام می شود.

    وی درباره موسسه بعدی که باید تعیین تکلیف شود، افزود: توسعه منحل شد، نور هم که تعیین تکلیف شده، مجمع موسسه کاسپین هم باید به روز شود، اخرین مجمع این موسسه هم برگزار شده و براساس تصمیمات بانک مرکزی تکلیف این موسسه مشخص می شود.

    او درباره بانکی که قرار بود در کنار سه موسسه مذکور تا پایان سال تعیین تکلیف شود، گفت: رویکرد بانک مرکزی اصلاح است؛ در اینکه بانک ناتراز داریم هیچ شکی نیست ولی رویکرد بانک مرکزی اصلاح بانک هاست و برهمین اساس نیز برنامه اصلاحی برای بانک ها در نظر گرفته است.

    منبع: تسنیم
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *